Wie gun jij een Lichtpuntje?

17 december 2020

Present Winterswijk organiseert in januari en februari een Lichtpuntjesactie. Ondertussen hebben zich al meerdere vrijwilligers aangemeld als Lichtpuntje en zij willen graag andere Winterswijkers tijdens deze donkere maanden verrassen met kleine attenties om wat licht en warmte te delen. Bijvoorbeeld door een kaartje te sturen, een verrassing aan de deur te hangen, wat lekkers te brengen, een tekening te maken, kortom alles wat een ‘Lichtpuntje’ kan bedenken. Het gaat om het gebaar en zeker niet om de hoeveelheid of dure dingen.

Ken jij iemand die net iemand verloren heeft?
Ken jij iemand die iedere week weer moet rekenen of het nog kan met de boodschappen?
Ken jij iemand die door ziekte wel wat extra aandacht kan gebruiken?
Ken jij iemand in je buurt die gewoon een lichtpuntje verdient?
Meld die persoon aan zodat een ‘Lichtpuntje’ warmte en licht kan delen tijdens deze periode. Je kunt hem, haar of hen hier aanmelden.

#eenkleingebaar

De Winterswijkse Lichtpuntjesactie sluit aan bij het landelijke initiatief #eenkleingebaar van Humanitas, De Zonnebloem, Vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk, Stichting Present en ‘Niet Alleen’. Jong en oud, familie, vrienden, buren, kennissen, collega’s. Iedereen kan deze dagen extra warmte verspreiden tijdens deze zware lockdown met een klein gebaar.