Zomertas 2020 is begonnen: deel een leuke zomer!

1 mei 2020

Present Winterswijk organiseert net als vorig jaar de zomertasactie! Wil jij deze zomer een Winterswijkse inwoner of gezin met weinig financiële middelen in het zonnetje zetten? Dat kan met een Zomertas van Present Winterswijk. De zomer is een heerlijke tijd met vakanties, leuke uitjes, ijsjes eten, van de glijbaan in het zwembad, enzovoort. Maar wat als er geen geld is om deze dingen te doen?  Samen met jou, om de zomer voor Winterswijkse inwoners of gezinnen met weinig geld een stukje zonniger te maken.

Present wil de zomertassen laten vullen door diverse groepen vrijwilligers uit Winterswijk. De inhoud? Denk aan bonnen voor ijsjes, bioscoopkaartjes, entree voor het zwembad, zomerspeelgoed, een gezelschapsspel, leuke tijdschriften, enzovoort.
Wat erg leuk is, is een ‘belevenis’ toevoegen aan de tas: een aanbod van de samenstellers om samen met het ontvangende gezin naar de speeltuin te gaan, samen buiten spelletjes doen, te picknicken of iets anders samen te ondernemen. Wanneer dit nog niet kan in verband met de coronamaatregelen is een waardebon voor een (beeld)belafspraak of samen online een spel doen leuk om te geven.

Lijkt het jou leuk om als vriendengroep, familie, straat, vereniging, collega’s, of een andere groep een zomertas samen te stellen en een Winterswijks gezin of inwoner deze zomer te verrassen? Meld je dan aan nu aan.