Vrolijk een tuin op!

Door de coronacrisis gaan we veel minder de straat op. Sommige kwetsbare mensen durven zelfs niet naar buiten. Daarom is het nu extra belangrijk dat de tuin een fijne plek is om je even in te kunnen ontspannen, genieten van de zon en voor kinderen om lekker buiten te spelen. Present Winterswijk wil in deze tijd kleine groepen (2-3 personen) vrijwilligers inzetten bij Winterswijkers met weinig financiële middelen en netwerk, om hun tuin op te knappen. Met als resultaat een leuke dag voor de vrijwilligers en een leefbare tuin waar mensen lekker in kunnen zitten en kinderen kunnen spelen.

Bij alle projecten geldt dat we ons aan de RIVM -maatregelen houden, ook tijdens het werken in de tuin houd je 1,5 meter afstand van elkaar. Present zorgt voor gedesinfecteerd tuingereedschap, waarmee je aan de slag kunt en natuurlijk mag je ook met je eigen tuingereedschap werken. We adviseren daarnaast om zelf tuinhandschoenen mee te nemen. De projectcoördinator beoordeelt vooraf hoe groot de tuin is en of er 2 of 3 vrijwilligers tegelijk kunnen werken.

Wil jij meedoen en iemand een fijne plek om buiten te zijn en te spelen bezorgen, meld je dan nu aan met het aanmeldformulier onder aan deze pagina.

Ben je hulpverlener en wil je iemand of een gezin aanmelden, die graag een opgeknapte tuin willen, klik dan hier.

Geen tuinier, wel Present zijn tijdens coronacrisis?

Lijkt het jou ook leuk om Present te zijn tijdens de coronacrisis, maar kun je geen tuin opknappen? Kijk dan hier voor andere mogelijkheden om je vrijwillig in te zetten voor kwetsbare mensen.

Aanmeldformulier tuinactie - vrijwilligers