Zomertas

Deel een leuke zomer, vul een zomertas!

Wil jij deze zomer een Winterswijkse inwoner of gezin met weinig financiële middelen in het zonnetje zetten? Dat kan met een Zomertas van Present Winterswijk. De zomer is een heerlijke tijd met vakanties, leuke uitjes, ijsjes eten, van de glijbaan in het zwembad, op vakantie in Nederland of het buitenland, enzovoort. Maar wat als er geen geld is om deze dingen te doen? Present Winterswijk organiseert daarom ook in 2020 de zomertasactie! Samen met jou, om de zomer voor Winterswijkse inwoners of gezinnen met weinig geld een stukje zonniger te maken.

Present wil de zomertassen laten vullen door diverse groepen vrijwilligers uit Winterswijk. De inhoud? Denk aan bonnen voor ijsjes, bioscoopkaartjes, entree voor het zwembad, zomerspeelgoed, leuke tijdschriften, enzovoort. Wat erg leuk is, is een ‘belevenis’ toevoegen aan de tas: een aanbod van de samenstellers om samen met het ontvangende gezin naar de speeltuin te gaan, samen buiten spelletjes doen, te picknicken of iets anders samen te ondernemen.

Ieder stelt zijn eigen tas samen. Hierbij wordt gekeken naar wat mogelijk en wenselijk is. Alles gaat in goede afstemming tussen de samenstellers en de hulpverlener van de ontvangers zodat het ook echt een zomertas op maat wordt. Present levert de adressen en maakt de koppelingen.

Gevolgen coronacrisis

We weten niet goed hoe de rest van het jaar eruit gaat zien, natuurlijk. Misschien komen er minder aanvragen voor pakketten, misschien juist meer. Of misschien zijn er minder samenstellers, of misschien juist meer. We laten ons verrassen en gaan dit weer in goede banen proberen te leiden. We vragen jullie wel om wat flexibiliteit en begrip als het net anders loopt dan anders. De inhoud van de pakketten kan ook anders uitpakken door de crisis. We volgen de richtlijnen van het RIVM.

Informatie en aanmelden samenstellers
Lijkt het jou leuk om als vriendengroep, familie, vereniging, collega’s of  andere groep een zomertas samen te stellen en een Winterswijks gezin of inwoner deze zomer te verrassen?

Klik hier om je aan te melden.

Informatie en aanmelden gezinnen door hulpverleners
Begeleid jij een Winterswijker of een Winterswijks gezin, die je een zomertas gunt?

Klik hier om hem/haar/hen aan te melden.