Zomertas

Wil jij je leuke zomer delen?

De zomer is een heerlijke tijd met vakanties, leuke uitjes naar de dierentuin of het pretpark, ijsjes eten met z’n allen, van de glijbaan in het zwembad, naar een huisje in Nederland of een leuke vakantie naar het buitenland, en ga zo maar door.
Maar wat doe je als gezin als er geen geld is om deze dingen te doen? De zomer kan heel lang duren als de mensen om je heen wél op vakantie gaan en wél dit soort leuke dingen ondernemen. Present Winterswijk organiseert deze zomer daarom de zomertas-actie voor Winterswijkse gezinnen! Samen met jullie, om de zomer voor  deze mensen een stukje zonniger te maken. De zomertassen worden samengesteld door vrijwilligers en komen terecht bij cliënten van zorg- en welzijnsorganisaties.

Inhoud zomertas
De zomertassen worden samengesteld door diverse groepen vrijwilligers uit Winterswijk. De inhoud? Denk aan bonnen voor ijsjes, de bioscoop, zomerspeelgoed, leuke tijdschriften etc.
Wat ook erg leuk kan zijn, is een ‘belevenis’ toevoegen aan de tas: een aanbod van de samenstellers om samen met het ontvangende gezin naar de speeltuin te gaan, of samen buiten spelletjes doen, of te picknicken, of ga maar door. Per zomertas wordt gekeken naar wat wenselijk en mogelijk is voor de samenstellers en ontvangers: alles gaat in goede afstemming tussen de samenstellers en de hulpverlener zodat het ook echt een zomertas op maat wordt.

Informatie en aanmelden samenstellers
– Lees in het submenu meer informatie voor mensen die graag een zomertas willen samenstellen en hoe je je kunt aanmelden.

Informatie en aanmelden gezinnen door hulpverleners
– Lees in het submenu meer informatie voor hulpverleners die gezinnen begeleiden, die graag een zomertas ontvangen, en hoe je de gezinnen kunt aanmelden.