Kerstengel Woerden 2020

19-10-2020

Kerstengel 2020

Het is najaar en het aftellen naar Kerst is al weer bijna begonnen! Waar het voor de één een tijd van gezelligheid met familie en vrienden is, is het voor de andere een periode van eenzaamheid. Hoe mooi is het dan als we in deze bijzondere tijd meer naar elkaar omzien en een beetje extra aandacht geven aan de mensen die het nodig hebben? Daarom heeft Stichting Present Woerden dit kerstengelenproject in de adventstijd tot leven geroepen!

Wat doet een Kerstengel?

In de vier weken voorafgaand aan Kerst (dit heet de adventstijd) breng je als ‘Kerstengel’ elke week een presentje bij mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Iedereen, jong of oud , groot of klein, alleen of als gezin, kan zich aanmelden als kerstengel. Het gaat om een klein gebaar of attentie. Bijvoorbeeld door een kaartje te sturen, een verrassing aan de deur te hangen, wat lekkers te bakken, een tekening te maken, een tekst door te geven, kortom alles wat een engel kan bedenken. Een engel kan indien gewenst anoniem werken, maar maakt zich dan wel bekend door het kaartje aan elke attentie met de tekst ‘een presentje van uw Kerstengel’. Een engel mag ook contact maken, even een kopje koffiedrinken, een praatje maken. Het gaat om het gebaar en zeker niet om de hoeveelheid of dure dingen. Kijk hier voor inspiratie.

Helaas is het niet meer mogelijk jezelf op te geven als Kerstengel of iemand als ontvanger op te geven. Wanneer u zich aangemeld heeft als Kerstengel ontvangt u uiterlijk vrijdag 20 november bericht van ons.

Heeft u nog vragen? Neem contact op met Colinda van der Schaft via de mail info@presentwoerden.nl of telefonisch (06-53913938).