Zomerpakkettenactie 2021

28-04-2021

We hopen van harte dat er deze zomer voor gezinnen in Nederland weer ruimte is om zich met elkaar te ontspannen. Dat er na een tijd van gedwongen binnen zitten, de mogelijkheid is om met elkaar te genieten in de vakantieperiode. Maar wat doe je als gezin als er te weinig geld is om vakantie te vieren en leuke dingen te doen? De zomer kan heel lang duren als de mensen om je heen wél op vakantie gaan en wél naar een pretpark of dierentuin kunnen gaan.

Stichting Present Woerden organiseert deze zomer voor de 4e keer op rij de zomerpakkettenactie om de zomer voor een aantal van deze gezinnen een beetje zonniger te maken. Dit doen we samen met de actie vakantietas Woerden van Plaatselijk Beraad van Kerken. De pakketten worden samengesteld door vrijwilligers en komen terecht bij cliënten van maatschappelijke organisaties. In 2020 heeft deze actie ruim 70 pakketten opgeleverd!

Inhoud pakketten
Het pakket wordt samengesteld door groepen of particulieren uit diverse kerken in/rond Woerden. De inhoud? Denk dan aan zomerspeelgoed, gezelschapspellen, leuke tijdschriften etc. Per pakket wordt gekeken naar wat wenselijk/mogelijk is voor de samenstellers en ontvangers, alles gaat in goede afstemming tussen de samenstellers en de hulpverlener zodat het ook echt een pakket op maat wordt.

Pakket samenstellen
Het is helaas niet meer mogelijk je aan te melden om een pakket samen te stellen. Heb je je al aangemeld? Dan krijg je
in de week van 7 juni  bericht over het gezin waar je een zomerpakket voor gaat samenstellen.
Heb je vragen of ben je op zoek naar tips voor het samenstellen van het zomerpakket, kijk dan hier voor inspiratie!

Aanmelden gezinnen door Maatschappelijke organisatie
Helaas is het niet meer mogelijk een gezin aan te melden voor de zomerpakkettenactie.

Financieel ondersteunen
Ben je enthousiast over deze actie, maar lukt het even niet om een pakket samen te stellen? Met een gift help je net zo goed mee! Dit kan via https://stichtingpresent.nl/woerden/steun-ons/doneren/