Kerstengel Woerden 2021

29-10-2021

Kerstengel 2021: maar liefst 90 engelen zijn op pad

De kerstengelen zijn vanaf 1 december, de eerste dag van de adventsperiode, op pad gegaan. Met 90 kerstengelen is het nu al een hartverwarmend succes te noemen. Het is geweldig om te zien dat er zoveel mensen zijn die gedurende vier weken een lichtje willen zijn voor anderen.

In de weken voorafgaand aan Kerst brengen de Kerstengelen in totaal vier keer een presentje bij iemand die een steuntje in de rug kan gebruiken. Dit kan anoniem maar hoeft niet. Het gaat om een klein gebaar of presentje. De ontvangers van de presentjes zijn allemaal mensen die om verschillende redenen wel wat extra aandacht kunnen gebruiken. Jongeren, ouderen, gezinnen. Opgegeven door inwoners en Woerdense vrijwilligersorganisaties die deze mensen een lichtpuntje gunnen.

De komende donkere weken voor kerst worden er dankzij alle kerstengelen dus veel mensen blij gemaakt in de gemeente Woerden. Waarvoor veel dank!

Helaas is de adventstijd niet voor iedereen de gezelligste tijd van het jaar. Niet iedereen viert de komende tijd met vrienden en familie. Veel mensen voelen zich de komende tijd een beetje extra eenzaam en daarom organiseert Stichting Present Woerden, ook dit jaar weer het Kerstengel Project in Woerden. Want hoe mooi is het om naar elkaar om te zien en elkaar een beetje extra aandacht te geven aan mensen die het nodig hebben?

Wat doet een Kerstengel?

In de vier weken voorafgaand aan Kerst (28 november tot 24 december) breng je als ‘Kerstengel’ elke week een presentje bij mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Iedereen, jong of oud, groot of klein, alleen of als gezin, kan zich aanmelden als kerstengel. Het gaat om een klein gebaar of attentie. Bijvoorbeeld door een kaartje te sturen, een verrassing aan de deur te hangen, wat lekkers te bakken, een tekening te maken, een tekst door te geven, kortom alles wat een engel kan bedenken. Een engel kan indien gewenst anoniem werken, maar maakt zich dan wel bekend door het kaartje aan elke attentie met de tekst ‘een presentje van uw Kerstengel’. Een engel mag ook contact maken, even een kopje koffiedrinken of gezellig een praatje maken. Het gaat om het gebaar en zeker niet om de hoeveelheid of dure dingen.

De reacties van vorig jaar waren erg positief, zo reageerde een ontvanger van een Kerstengel: ‘Oh echt heel heel lief. Geeft echt een opkikkertje. Ik zit in een moeilijke periode en dan komt zoiets liefs. Dank, dank, dank.’ Ook een kerstengel liet een reactie achter: ‘Vorige week een bloemetje gebracht bij mevrouw, ze was blij verrast. Komende vrijdag ga ik een spelletje met haar doen, want ze gaf aan dat ze daar wel zin in heeft. Voelt fijn om op deze wijze een kleine bijdrage te leveren aan een ander.

Creatieve ideeën nodig? Klik hier voor inspiratie.

Helaas is het niet meer mogelijk jezelf op te geven als Kerstengel of iemand als ontvanger op te geven. Wanneer u zich aangemeld heeft als Kerstengel ontvangt u uiterlijk woensdag 24 november bericht van ons.

Wilt u op de hoogte blijven van hoe het gaat bij alle kerstengelen en -ontvangers? Volg ons dan op social media:
Facebook: @stichtingpresentwoerden
Instagram: @presentwoerden

Heeft u nog vragen? Neem contact op met Ellen Vossen (info@presentwoerden.nl)