Meedoen als bedrijf

Maatschappelijk personeelsuitje of teambuilding

Present organiseert maatschappelijke teambuildings activiteiten die echt een verschil maken voor kwetsbare mensen. Daarmee verbind je niet alleen je personeel onderling, je maakt ook verbinding met de mensen in Woerden die jullie hulp goed kunnen gebruiken. Uitgangspunt is de aanwezige kennis, kunde en jullie wensen. Je kunt als bedrijf daarbij uiteraard voorkeur aangeven voor een praktisch of sociaal project.

Op basis van jullie wensen gaan wij op zoek naar een passend project. Dit kan bijvoorbeeld zijn:

• Met een groep collega’s de woonkamer opknappen van een alleenstaande moeder met twee kinderen.
  • Een team collega’s gaat bakken met kinderen van statushouders of met mensen met een beperking.
  • Wandelen met eenzame ouderen en een kopje koffie drinken.

Met een groep kun je in één dag(deel) echt veel werk verzetten, waardoor de hulpontvanger een flinke boost krijgt. Jullie hulpaanbod en beschikbaarheid staan centraal. Je kunt met een grote groep een klus doen of je opdelen in kleinere teams en tegelijkertijd meerdere klussen doen. In samenspraak organiseren we een dag of dagdeel. Present Woerden zorgt voor de complete organisatie.

Kortom: iets heel anders dan paintballen of kleiduiven schieten, maar wel met impact op zowel de medewerkers als de hulpontvangers.

Expertise

Naast groepen vrijwilligers zijn we ook altijd op zoek naar mogelijkheden om specifieke expertise van mensen te gebruiken.

We denken hierbij bijvoorbeeld aan grafische vormgeving, ICT en training en opleiding. De klussen die vrijwilligersgroepen uitvoeren, zijn bij mensen thuis die met zeer weinig middelen moeten rondkomen.

Het aanschaffen van bijvoorbeeld klusmateriaal is voor hen een grote opgave. Daarom zoeken we ook bewust naar bedrijven die middelen als verf, laminaat, gereedschap of een aanhanger ter beschikking willen stellen.

• gratis drukwerk (of met korting) voor Present of gratis advertenties.
  • gratis materialen.
  • gratis vervoer.
  • gratis advies of ondersteuning bij communicatie door een lokaal communicatiebureau, zoals een promotiefilmpje.
  • gratis catering of ruimte voor een van de evenementen die je organiseert voor hulpverleners of vrijwilligers.

Flexbedrijf

We werken samen met diverse bedrijven, flexbedrijven, die zich incidenteel inzetten om belangeloos een klus te klaren voor een hulpontvanger.

Als flexbedrijf verzorg je belangeloos klussen achter de voordeur bij mensen die dat écht nodig hebben, voor mensen die het zelf ontbreekt aan mogelijkheden (mensen in armoede, met een slechte gezondheid, sociaal isolement etc.). Zo schilderde een lokaal schildersbedrijf de kozijnen van een huis van een alleenstaande vrouw met een AOW. En knapte een hoveniersbedrijf de tuin van een gezin op, die begeleidt wordt door het Leger des Heils.

Al onze flexbedrijven doen 1 of meer projecten per jaar ter ondersteuning van onze hulpvragen. Belangeloos in het kader van Maatschappelijk Betrokken Ondernemerschap. Tijd, personeel en/of expertise om een (dag)deel aan de slag te gaan voor een ander.

Als flexbedrijf geef je aan ons door wat voor soort hulpvragen je wilt oppakken en hoe vaak je dit per jaar zou willen doen.

MBO Partner

Als Present Partner krijgt je bedrijf als het ware een aandeel in onze stichting. Jullie gift en betrokkenheid zorgen er structureel voor dat wij als Present actief kunnen blijven voor hen die het zo hard nodig hebben.

Jullie investering kan tevens een nog veel hoger rendement opleveren! Present bemiddelt namelijk niet alleen voor groepen uit bedrijven. We willen de samenleving in beweging krijgen in het omzien naar elkaar, naar kwetsbare mensen. Ook groepen vrienden, studenten, buurtgenoten, kerkgenoten, scholieren en gezinnen kunnen zich bij ons melden. Deze groepen nemen zelf geen budget mee. Door jullie investering kunnen wij ze wel inzetten en zo nog meer kwetsbare mensen helpen.

Present Partners worden uiteraard op de hoogte gehouden van onze werkzaamheden en ontwikkelingen. Jullie logo en link worden op onze website, in het jaarverslag, onze nieuwsbrieven en andere communicatie-uitingen vermeld. Als bedrijf word je uitgenodigd voor de jaarlijkse borrel, waarbij je het bestuur, ambassadeurs, andere partners, vrijwilligers en hulpontvangers ontmoet.

Investering

• Maatschappelijk personeelsuitje en teambuilding: wij werken voor kwetsbare groepen die zelf niets hebben. Voor de organisatie, begeleiding en het verbruik van materialen vragen we een vergoeding. Dit doen wij tegen kostprijs. Voor een vrijwilligersproject met 8 tot 10 deelnemers vragen we een bijdrage van € 500,-. Voor groepen van 10 tot 250 deelnemers maken we graag maatwerk afspraken. Meld u aan of neem contact op voor een kennismaking
  • Maatschappelijke winst.
  • Sociale impact.
  • Teambuilding op zijn best.
  • Deelname aan een Present-project levert inspiratie en verbondenheid op voor het hele bedrijf.
  • Publiciteit, zoals logo op onze website, in onze (bedrijven)nieuwsbrieven, social media e.d.