Zomerpakkettenactie 2019

17-05-2019

De zomer is een heerlijke tijd met vakanties, leuke uitjes naar de dierentuin of het pretpark, ijsjes eten met z’n allen, van de glijbaan in het zwembad en ga zo maar door. Maar wat doe je als gezin als er te weinig geld is om deze dingen te doen? De zomer kan heel lang duren als de mensen om je heen wèl op vakantie gaan en wèl dit soort leuke dingen ondernemen.
Stichting Present Woerden organiseert deze zomer voor de 2e keer op rij de zomerpakkettenactie om de zomer voor een aantal van deze gezinnen een beetje zonniger te maken. De pakketten worden samengesteld door vrijwilligers en komen terecht bij cliënten van maatschappelijke organisaties. In 2018 heeft deze actie ruim 50 pakketten opgeleverd!

Inhoud pakketten
Het pakket wordt samengesteld door groepen uit diverse kerken in/rond Woerden en door groepen die zich los aanmelden. De inhoud? Denk dan aan bonnen voor ijsjes, de bioscoop, zomerspeelgoed, leuke tijdschriften etc. Per pakket wordt gekeken naar wat wenselijk/mogelijk is voor de samenstellers en ontvangers: alles gaat in goede afstemming tussen de samenstellers en de hulpverlener zodat het ook echt een pakket op maat wordt.

Jullie krijgen in de mail de contactgegevens van de hulpverlener waar jullie contact mee leggen en die meer kan vertellen over de wensen/details van het gezin. We communiceren naar hulpverleners dat de waarde van een pakket ca. € 30,-/ 40,- is, maar meer mag altijd en minder natuurlijk ook. Jullie budget is daarin leidend.

Wil je graag een pakket samenstellen, stuur dan een mailtje naar info@presentwoerden.nl voor meer informatie. Of bel met 06-53913938. Opgeven kan tot en met 16 juni 2019. Hierna sluit de inschrijving.

Persoonlijk langsbrengen
Het is de bedoeling dat jullie zelf het pakket langs gaan brengen bij het desbetreffende gezin. Het zou kunnen zijn dat jullie je bedenkingen hebben bij het langsbrengen, omdat dat wat ‘weldoenerig’ zou kunnen aanvoelen. We hebben dit expliciet nagevraagd bij de hulpverleners en ontvangende gezinnen en het blijkt door hen zo niet ervaren te worden. Vaak vinden ze het al heel bijzonder dat een groep/ gezin dit zomaar doet, dat ze doen wat ze beloven, dat ze de tijd nemen om langs te gaan en dat ze het gezin met respect behandelen. En één van de reacties van de samenstellers was: “Het gezin zat al met koffie op ons te wachten. Ze waren enorm verrast en heel dankbaar voor dit pakket. We waren stil van hun verhaal. We hadden veel respect voor de manier zoals ze met hun tegenslagen omgingen en alle energie gebruikten om er voor hun kinderen te zijn. Voor hen en voor ons was het een bijzondere morgen”.  Mocht dit je twijfel niet wegnemen, mail ons, dan kijken we wat mogelijk is.

Financieel ondersteunen
Ben je enthousiast over deze actie, maar lukt het even niet om een pakket samen te stellen? Met een gift help je net zo goed mee! Uw bijdrage kunt u overmaken op NL45 RABO 0133651568
t.n.v. Stichting Present Woerden