Zomerpakkettenactie 2020

07-07-2020

Zomerpakkettenactie stichting Present Woerden

Deze week worden bij ruim 70 gezinnen in de gemeente Woerden zomerpakketten uitgedeeld. Het eerste pakket is maandag 6 juli overhandigd aan een gezin uit Woerden. Dit werd gedaan door burgemeester Molkenboer en Colinda van der Schaft van Stichting Present Woerden. Zij werden met veel enthousiasme en gastvrijheid ontvangen door het gezin.

Stichting Present Woerden brengt mensen die willen helpen in contact met mensen die hulp nodig hebben. Een voorbeeld hiervan is de jaarlijks terugkerende zomerpakkettenactie.

Ook in Woerden zijn er gezinnen die om financiële en/of gezondheidsredenen deze zomer helaas niet op vakantie kunnen. Stichting Present Woerden organiseert daarom deze zomer voor de derde keer op rij, in samenwerking met Plaatselijk Beraad van Kerken, de zomerpakkettenactie om de zomer voor een aantal van deze gezinnen een beetje mooier te maken.

Maatschappelijke organisaties hebben gezinnen aangemeld voor deze actie en Present heeft de gezinnen gekoppeld aan vrijwilligers. Deze vrijwilligers stellen de pakketten naar eigen inzicht samen, zo kan men er bijvoorbeeld een gezelschapsspel, buitenspeelgoed, tijdschriften en een taartmix in doen.  In ieder pakket zijn ook een aantal ‘belevingsbonnen’ en een stuk kaas te vinden. Deze bonnen en kaas zijn gesponsord door lokale ondernemingen.