Zomerpakketten/vakantietas 2020

07-04-2020

De zomer is een heerlijke tijd met vakanties, leuke uitjes naar de dierentuin of het pretpark, ijsjes eten met z’n allen, van de glijbaan in het zwembad en ga zo maar door.

We hopen van harte dat er ook deze zomer voor gezinnen in Nederland weer ruimte is om zich met elkaar te ontspannen. Dat er na een tijd van gedwongen binnen zitten, weer de mogelijkheid is om met elkaar te genieten in de vakantieperiode.

Maar wat doe je als gezin als er te weinig geld is om vakantie te vieren en leuke dingen te doen? De zomer kan heel lang duren als de mensen om je heen wèl op vakantie gaan en wèl naar een pretpark of dierentuin kunnen gaan.
Stichting Present Woerden organiseert deze zomer voor de 3e keer op rij de zomerpakkettenactie om de zomer voor een aantal van deze gezinnen een beetje zonniger te maken. Dit doen we samen met de actie vakantietas Woerden van Plaatselijk Beraad van Kerken. De pakketten worden samengesteld door vrijwilligers en komen terecht bij cliënten van maatschappelijke organisaties. In 2019 heeft deze actie ruim 80 pakketten opgeleverd!

Inhoud pakketten
Het pakket wordt samengesteld door groepen of particulieren uit diverse kerken in/rond Woerden. De inhoud? Denk dan aan bonnen voor ijsjes, de bioscoop, zomerspeelgoed, leuke tijdschriften etc. Per pakket wordt gekeken naar wat wenselijk/mogelijk is voor de samenstellers en ontvangers, alles gaat in goede afstemming tussen de samenstellers en de hulpverlener zodat het ook echt een pakket op maat wordt.

Veelgestelde vragen over de Zomerpakketten

• Wie stelt het pakket samen?
    Wanneer u zich opgeeft als samensteller bent u ook verantwoordelijk voor de inhoud van het pakket. Zodra u van ons te horen heeft gekregen aan welk gezin u gekoppeld bent, kunt u aan de slag met het samenstellen van het pakket.
  • Wat kan er in een zomerpakket ?
    – Gezelschapsspellen/puzzels
    – Buitenspeelgoed als een voetbal, bellenblaas, springtouw, stoepkrijt, badminton.
    – Knutselspullen
    – Tijdschriften/puzzelboekjes
    – Verzorgingsproducten als gezichtsmaskertje, nagellak, zonnebrand, douchegel
    – Belevingsbonnen van bijvoorbeeld de ijswinkel, de pretfabriek, de Boerinn
  • Hoeveel kost een zomerpakket?
    Bij een gezin van 4 personen gaan we uit van een bedrag van tussen de €40,- en €50,-.
    Heeft u minder te besteden, geen probleem, dan zoeken we daar een kleiner gezin bij.
  • Wanneer krijg ik info over het gezin waar ik een zomerpakket voor maak?
    Half juni krijgt u meer info over het gezin waar u aan gekoppeld bent.
  • Breng ik het zomerpakket zelf weg naar het gezin?
    U brengt het pakket zelf bij het gezin langs. U maakt een paar weken voor de zomervakantie een afspraak met het gezin over een moment waarop u dit kunt doen.

Wil je graag een pakket samenstellen: vul dan het formulier in via de volgende link:

Weet je iemand die een dergelijk pakket zou willen ontvangen: vul dan het formulier voor de maatschappelijke organisaties in via de volgende link:

Financieel ondersteunen
Ben je enthousiast over deze actie, maar lukt het even niet om een pakket samen te stellen? Met een gift help je net zo goed mee! Dit kan via