Verhalen

Sauzen door jonge studenten

enthousiasme begonnen

Het project waar Stichting Present 2023 mee aftrapte was een verfklus in Zegveld.  Hier moesten enkele kamers van een woonhuis een goede sausbeurt krijgen. En op 26 januari is het zo ver: de vrijwilligers zijn 4 studenten van de Marnix Academie uit Utrecht. Zij hebben zich opgegeven voor deze klus. En ze hebben er zin in: zodra ze binnen zijn wordt er zelfs geen tijd voor koffie genomen, maar willen ze eerst een goed begin maken.

Ze beginnen op de eerste verdieping, waar door de jeugdige bewoner zelf al met potlood stukken ‘peuterart’ op de muur waren aangebracht. Dit moet in een egale kleur overgeverfd worden. Nadat de randjes goed afgeplakt zijn, wordt er een mooie nieuwe blauwe laag aangebracht. Helaas lukt het niet om een enkele dekkende laag te krijgen. Dus wordt eerst lekker geluncht met meegebrachte croissantjes en broodjes. Na de lunchpauze kan de tweede laag aangebracht worden, zodat de muren weer mooi egaal worden.

Hoewel het hele project hierdoor niet afgerond kan worden, zijn de studenten het er over eens, dat het meewerken aan zo’n klus niet alleen gezellig is, maar dat het ook leuk is eens iets voor een ander te doen. Alle vier zijn ze dan ook erg enthousiast en geven ze aan dat ze in de toekomst best nog eens aan een project mee willen doen. Ook de Present-begeleiders zijn erg tevreden en zien erg uit naar een volgende samenwerking met deze jonge studenten.