Workshops-Present(vrij)dag

Behalve elkaar ontmoeten en heel veel gezelligheid willen deze dagen ook gebruiken om onze kennis en vaardigheden te vergroten. Op basis van input door diverse mensen uit het land presenteren we met gepaste trots 😉 het volgende programma:

1. Beleving van armoede en  eenzaamheid in Nederland: Externe deskundige
In deze workshop leert je het perspectief van de hulpontvanger beter begrijpen, zodat je met die info aan de slag kunt voor waardevolle ontmoetingen. Behalve een gedegen informatieschets is er ook veel ruimte voor praktische toepassingen.

2.Fondsenwerving is een feestje:Externe deskundige
Fondsenwerving is meer dan ‘je hand ophouden’ of met de pet rondgaan. Deze workshop biedt je niet alleen bruikbare praktijkcase maar vooral ook tips hoe je met beperkte middelen en een scherpe focus je financiële steun kunt vergroten.

3: Van stichting naar sociaal ondernemerschap; externe deskundige

Hoewel Present in nauw contact staat met hulpverleners is ze zelf geen hulpverlener. Present heeft de ambitie om ondernemend en klantgericht te zijn zowel landelijk als lokaal. Maar creer je nu meer een zakelijke stichting?Hoe kun je jouw lokale stichting meer veranderen in een sociale onderneming waarin je behalve een scherp profiel ook voor jouw Presentdiensten nieuwe markt(en) weet te vinden.

4: Meer impact dankzij een verbeterde vrijwilligerservaring: Interne deskundige
Hoe zorg je dat jouw Present project nog meer blijvende impact heeft op de vrijwilliger? Los van het project zelf, kun jij veel doen (van te voren en daarna) om het project nog beter et laten landen. Aan welke knoppen kun je draaien en wat doen anderen? Samen aan de slag om de ervaring van A tot Z verder te verbeteren.

5; DIYS (Dot it yourself) Wat gratis online tools voor jou dagelijkse werk kunnen betekenen: Externe deskundige
Mailchimp, Google forms, Kahoot, Movie maker, etc. Het internet biedt tal van handige gratis tools die jouw effectiviteit flink kunnen vergroten en tijd kunnen schelen. In de deze workshop ga je lekker praktisch aan de slag met de belangrijkste tools en krijg je veel handige tips om direct mee aan de slag te gaan.

6: De formule van Present onder de loep
Na 15 jaar is de formule van Present nog volop actueel. Toch is de praktijk niet altijd even ideaal als het papier. Is de missie nog steeds actueel? Wil Present haar christelijke indentiteit extern meer tonen of juist intern mee vormgeven?  Welke aspecten missen om de formule up to date te houden? welke stappen dreigen structureel overgeslagen te worden? In deze workshop bespreken we de belangrijkste dagelijkse dilemma’s en bedenken een begin van een antwoord.

7: Tips en Trucs voor de dagelijkse praktijk (Ronde Tafel sessies)
Hoe geven andere recente Present thema’s dagelijks vorm. Voor degenen die afgelopen jaar niet naar de Present Academy konden komen een mooie kans om een beetje schade in te  halen. Drie inhaalmanoeuvres liggen klaar:

• Haal meer uit Bedrijven
  • Organiseren van grote projecten (met meer dan 40 man)
  • Onze school is Present

8: Presentscan: een informatieschat :  Wat heb ik eraan en wat koop ik er voor? Interne deskundige
Aan de hand van de belangrijkste uitkomsten van de eerste Presentscan trekken we de belangrijkste conclusies en wat jij daarmee kan doen in jouw stichting? Als de Presentscan  een spiegel is, wat kun je dan met de informatie van jouw spiegelbeeld?  Ook kijken we vooruit naar de volgende scan en wat je kunt doen met het vergelijkingsmateriaal. Een interactieve sessie met handige tips op basis van actuele en persoonlijke data

9: Doe meer met beeld, video en fotografie tips en trics! Externe deskundige
Om Present op de kaart te zetten kun je niet zonder sterk beeld. Zowel in folders maar vooral op websites en op sociale media zijn sterke beelden de voorwaarde om nog opgemerkt worden. Wil jij meer opgemerkt worden door je achterban en jouw Present nog sterker profileren? Schrijf je dan in voor deze workshop want aan de hand van hele praktische tips en adviezen maak jij straks andere foto’s en kun je vrijmoedig je eerste video posten!

Geef je vandaag nog op ( vol is vol)
Omdat de ruimtes maar een beperkt aantal plaatsen bieden is het slim om je vandaag nog op te geven zodat je van jouw plek verzekerd bent.

Meteen aanmelden