Workshops Present vrijdag

Present dagen

Behalve elkaar ontmoeten en heel veel gezelligheid willen we deze dagen ook gebruiken om onze kennis en vaardigheden te vergroten. Onder andere op basis van jullie input presenteren we met gepaste trots 😉 het volgende programma:

1. Hoe voelt armoede? Door De Vonk

Leven in armoede; niet iedereen beleeft dat hetzelfde. Na het succes van de editie tijdens de vorige Presentdagen bieden we de workshop dit jaar nog eens aan. In deze workshop geeft een expert van Stichting De Vonk meer informatie over het perspectief van de hulpontvanger. Je leert het perspectief beter begrijpen, zodat je deze info kunt inzetten voor het creëren van waardevolle ontmoetingen. Behalve een gedegen informatieschets is er ook veel ruimte voor praktische toepassing voor jouw werk.

2. Fondsenwerving is een feestje door Jurjen Procee (Procee Fondsenwerving en Communicatie)

Wil jij de fondsenwerving graag aan anderen overlaten? Voelt het als ‘je hand ophouden voor je eigen salaris’? Of heb je moeite om relaties die een eenmalige gift geven ook te vragen om structureel te steunen? En hoe ga je kansen ontdekken en letterlijk verzilveren? Deze workshop helpt jou daarbij. Jurjen Procee (jurjenprocee.nl) helpt al ruim 10 jaar goede doelen met het werven van inkomsten. Hij brengt tijdens deze workshop drempels én kansen in beeld. Je krijgt bruikbare praktijkvoorbeelden aangereikt en tips hoe je met beperkte middelen en een scherpe focus je financiële steun kunt vergroten. We verwachten dat je met deze workshop stappen gaat zetten op weg naar mooie resultaten. En dan wordt fondsenwerving misschien ook voor jou een feestje!

3. Van stichting naar sociale onderneming door Martine van Ommeren (sociaal ondernemer /bestuurslid Present NL)

Hoewel Present in nauw contact staat met hulpverleners is ze zelf geen hulpverlener. Present heeft de ambitie om ondernemend en klantgericht te zijn. Maar hoe kun je jouw lokale stichting veranderen in een sociale onderneming waarin je behalve een scherp profiel ook nieuwe markten weet te vinden voor jouw Presentdiensten?

4. Meer impact dankzij een verbeterde vrijwilligerservaring door Jop Douma

Hoe zorg je dat jouw Present project nog meer blijvende impact heeft op de vrijwilliger? Los van het project zelf, kun jij veel doen (van te voren en daarna) om het project nog beter te laten landen. Aan welke knoppen kun je draaien en wat doen anderen? In deze workshop gaan we samen aan de slag om de ervaring van vrijwilligerservaring van A tot Z verder te verbeteren.

5. De formule van Present onder de loep door Marleen de Vries

De werkwijze van Present is uniek en gebaseerd op een aantal uitgangspunten. Wat zijn die uitgangspunten ook alweer? En hoe ver rekken we de formule op? Hoe bewaken jullie de formule? Heb je voorbeelden van lastige situaties? En vind je dat we anders zouden moeten omgaan met formulebewaking? Waar heb jij behoefte aan? We gaan hierover graag met je in gesprek, want samen vormen we Present in Nederland. Deze sessie wordt geleid door Marleen de Vries van Present Nederland.

6. Tips en tricks voor de dagelijkse praktijk (ronde tafel sessies)

Hoe gaan je collega’s er mee om? Een belangrijke vraag die we centraal stellen rond drie thema’s die leven. Leer van je collega’s en deel je eigen ervaringen over:

• Organiseren van grote projecten: Waar moet je rekening mee houden bij  projecten met meer dan 40 personen door….
  • Onze school is Present: Wat zijn de mogelijkheden voor jouw lokale stichting van dit nieuwe Present product door….
  • Leren van de Presentscan: Wat kan jij met de uitkomsten van de Presentscan in 2019? door Jeannette den Hartog

Je kunt aanschuiven bij een van de thematafels en na klein uur wisselen we en kun je bij een andere tafel aanschuiven, meepraten en ervaringen uitwisselen.

7. Doe meer met beeld, video en fotografie door Lyda Stinissen professioneel fotografe

Om Present op de kaart te zetten kun je niet zonder sterke beelden. Zowel in folders maar vooral op websites en op sociale media zijn sterke beelden de voorwaarde om opgemerkt te worden. Vaak zit hem niet eens in een dure camera, de meeste foto’s op timelines en websites maar ook in brochures komen van een telefoon. De vraag is vooral: wat maakt een beeld sterk, waarom blijf je bij een wel hangen en bij de ander niet? Wil jij beter gezien worden door je achterban en jouw Present nog sterker profileren? Schrijf je dan in voor deze workshop want aan de hand van hele praktische tips en adviezen maak jij straks andere foto’s en kun je vrijmoedig je eerste foto posten of je kennis toepassen in een video! Deze praktische workshop wordt verzorgd door professioneel fotografe Lyuda Stinissen. Sinds jaar en dag weet ze als geen ander om ontmoetingen en sociale situaties aansprekend te fotograferen zonder dat het te gelikt wordt. Wil je alvast een voorproefje? check haar site

Geef je vandaag nog op (vol is vol)

Het is slim om je vandaag nog op te geven zodat je verzekerd bent van een plek bij je favoriete workshop.

Meteen aanmelden