Wij doen mee! NL doet op vrijdag 9 maart en zaterdag 10 maart

08-02-2018

Op vrijdag 9 en zaterdag 10 maart is het weer zo ver. Dan organiseert het Oranje Fonds voor de 14e keer NLdoet. Present Zaanstreek doet mee!

Tijdens NLdoet worden bergen werk verzet. We zijn daar ontzettend blij mee, want we komen daar normaal niet aan toe. Bovendien leren we allerlei leuke nieuwe mensen kennen, iedereen is welkom. Mensen die bij ons in actie willen komen kunnen zich aanmelden op www.nldoet.nl. Via deze website kun je jezelf of een groep aanmelding om een project voor Present Zaanstreek uit te voeren. Wij gaan meedoen met tuinklussen en het opknappen van woningen. En zoals altijd bij Present werken wij samen met maatschappelijke organisaties die een cliënt aanmelden.

Het Oranje Fonds organiseert NLdoet in 2018 voor de 14e keer. Tijdens de editie van 2017 zijn ruim 9.500 klussen geklaard en het Fonds hoopt dat aantal tijdens de komende editie te overtreffen. Peter Douwes, directeur Oranje Fonds: “Verenigingen en stichtingen kunnen altijd nieuwe vrijwilligers gebruiken. Maar het werven kost vaak veel tijd. NLdoet geeft organisaties de mogelijkheid op een laagdrempelige manier in contact te komen met nieuwe enthousiaste krachten. Wij vinden het prachtig om te zien dat ieder jaar zo’n 350.000 Nederlanders bereid zijn hun handen uit de mouwen te steken tijdens NLdoet. Hieruit blijkt dat Nederland een land is van vrijwilligers en daar mogen we met z’n allen trots op zijn.”

Doe je mee?