Terugblik op de kerstpakkettenactie 2017

08-02-2018

De donkere decembermaand is alweer voorbij en de dagen worden weer langer. Maar toch kijken we nog even terug op de kerstpakkettenactie van 2017. Het was weer bijzonder om de kerstpakketten te bezorgen bij een groot aantal individuen en gezinnen die in het dagelijks leven met veel uitdagingen te maken hebben. Een hulpverlener reageerde als volgt: ‘Via de mail even een gezamenlijk bedankje van al mijn klanten (en natuurlijk van mijzelf). Het was een mooi en met zorg uitgezocht pakket. Deze gezinnen hebben het echt heel hard nodig en het is mooi om te zien dat jullie bijdrage hun kerst wat extra glans heeft gegeven.’ In totaal hebben wij met elkaar 229 kerstpakketten bezorgd. Dit werd mogelijk door de inzet van 14 kerken, 2 basisscholen en 14 individuen. De bijdrage van de basisscholen was nieuw voor ons. De basisschool ‘De Rank’ in Westzaan en in Assendelft kwamen met een spontane actie om kerstpakketten te maken.  Dit werd een groot succes en in 2018 gaan we de inzet van basisscholen uitbreiden.