Meedoen als kerk

Delen wat we ontvangen hebben

Present Zoetermeer werkt samen met vele kerken in Zoetermeer. Vanuit onze eigen christelijke motivatie geloven wij dat het goed is om te delen van wat we ontvangen hebben. Present wil kerken en kringen helpen om via vrijwilligerswerk handen en voeten te geven aan het omzien naar kwetsbare mensen over de eigen kerkmuren. We geven je hieronder enkele voorbeelden.

afbeelding1

Tijdscollecte

Present organiseert is samenwerking met de kerken een tijdscollecte. Een geweldig initiatief. Bij een tijdscollecte doneren de gemeenteleden niet hun geld, maar een deel van hun vrije tijd. Via de tijdscollectekaart geeft men aan naar welk soort activiteit de voorkeur uitgaat en op welke datum. Present regelt vervolgens de rest. Een geweldige manier om elkaar beter te leren kennen en je samen in te zetten voor de kwetsbare medemens. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

personeelsuitje-met-present

Huiskringen en studiegroepen

Maak met je kring en/of studiegroep het verschil door je een keer in te zetten voor de kwetsbare medemens in Zoetermeer. Voor groepen organiseren wij twee soorten Presentprojecten:

• Sociale projecten: koken voor dementerende ouderen, het organiseren van een creatieve middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking of koffiedrinken met eenzame ouderen.
  • Praktische projecten: helpen verhuizen, opknappen of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin.
  • Een project wordt altijd georganiseerd op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na jullie aanmelding nemen we contact op om deze te inventariseren.
    Klik hier om je aan te melden.
vraag-flexpool

Flexpool

Wij geloven in een Zoetermeer waar mensen er zijn voor elkaar. Onze flexpool geeft hier handen en voeten aan. Hierin zitten mensen die het leuk vinden om zich vaker een paar uur voor Present in te zetten. Binnen de flexpool worden verschillende projecten aangeboden, waarbij je zelf bepaalt of je mee wil doen. Zo leer je ook  andere mensen binnen de pool kennen. Neem voor meer informatie en aanmelden contact met ons op.