Nu ook in de regio Stadskanaal PRESENT!

13-03-2019

Nu ook in de regio Stadskanaal PRESENT!

In de herfst van 2018 is er in de regio Stadskanaal een werkgroep gestart om het werk van de stichting Present ook daar van de grond te krijgen.
Het aantal beschikbare vrijwilligers is sindsdien gegroeid, er is subsidie ontvangen van de gemeente Stadskanaal en het aantal klusprojecten breidt zich gestadig uit. Dit jaar zijn er nu vijf projecten uitgevoerd, van groot tot klein. Zo is er in een woning overal tapijt gelegd, in een andere woning gesausd en geverfd, is een tuin opgeruimd, verhuizingen. De voorbereidingen voor een aantal nieuwe klussen zijn inmiddels gestart.

Voor 2019 mikken we op minimaal 15 projecten in de regio Stadskanaal. Gezien het aantal aanvragen dat we tot nu toe hebben binnengekregen, moeten we dat kunnen halen denken we. Onze coördinator Antoinet Heikens blijft de regio afreizen om bij zorginstellingen, kerken en andere maatschappelijke organisaties presentaties te geven. De leden van de werkgroep Stadskanaal blijven zoeken naar extra handen en organiseren de klussen.

We hopen dat het zo ook in onze regio steeds normaler wordt dat mensen naar elkaar omkijken en klaar staan om anderen te helpen.