Projectendagen in Veendam en Oldambt

20-05-2019

Projectendagen

Er is al een aantal “projectendagen” geweest in 2019. Dit zijn dagen waarbij een bedrijf/school/ kerk met meerdere groepen tegelijk in de eigen regio aan de slag gaan. Daarbij hebben groepen vrijwilligers bij maatschappelijke organisaties een steentje bijgedragen of bij mensen thuis geholpen met diverse klussen. Daarnaast was er een aantal sociale activiteiten georganiseerd bij onder andere woonzorgcentra. Dit is in februari in Veendam geweest met de Noorderpoort college met circa 50 volwassen studenten, in april in de gemeente Oldambt met ruim 50 personeelsleden van de gemeente Oldambt en in mei met 24 mensen uit 2 kerken, ook in de gemeente Oldambt.
Het is heel leuk om op een andere manier dan op de “normale” dagen met elkaar op te trekken en daarbij ook nog iets voor de medemens te doen. Tevens levert dit vaak mooie ontmoetingen op.

Een impressie van de mooie clusterdag bij de gemeente Oldambt:

Op 11 april heeft de gemeente Oldambt zich op een andere manier dan op een gewone werkdag ingezet: op allerlei locaties in Oldambt hebben meer dan 50 werknemers de handen uit de mouwen gestoken om anderen te helpen. Het was een mooie middag met enthousiaste vrijwilligers! Hieronder een impressie: