Present Zwolle in beeld (deel 5)

17-04-2019

Present Zwolle in beeld deel 5: Flex

Flexteams zijn bijna onmisbaar geworden in onze stad. Dit team van vaste vrijwilligers zetten zich op regelmatige basis in om – met name praktische – klussen op te pakken. Nancy zorgt voor de juiste match tussen vrijwilligers en hulpontvanger. Hierbij werkt ze het liefst wat verder vooruit, zodat ze elke maand een rooster naar de Flexers kan sturen waarop ze zien waar en wanneer ze zijn ingedeeld.

De Flexteams zijn ontstaan uit het aanbod van diverse individuele vrijwilligers die zeggen ‘deel mij maar in waar en wanneer het nodig is’. Onbetaalbaar deze hulptroepen! En daarmee dus ook Nancy zelf en het werk dat ze doet.

Hoe het precies werkt en wat het gevolg is van het werk van deze Flexers, vertelt Nancy je graag zelf in deze video.

Meer weten?
Wil je meer weten over het werk van Present Zwolle? Bekijk ook deel 1, deel 2, deel 3 en deel 4 van de videoreeks of kijk wat de mogelijkheden zijn om ook Present te zijn en mee te helpen.

Present helpt vrijwilligers helpen waar het echt nodig is. Doe je mee?