Domino-effect

09-05-2019

Een sociaal wijkteam aan het woord:  “Bij het Sociaal wijkteam kwam Margreet (63) op het inloopspreekuur. Ze vertelde dat ze reuma heeft, moet rondkomen van een uitkering en dat ze weinig spaargeld heeft. Die situatie leidde tot wat spanningen en stress. Samen spraken we over haar situatie.

Margreet vertelde ook dat ze achterstallig onderhoud had in en om haar huis. We bekeken wat oplossingen konden zijn. Voor zware klussen kon ze niet terugvallen op familie en vrienden. Maar de keer daarop dat we elkaar weer spraken, had ze zelf twee vrienden gevraagd om haar in huis te helpen met schilderen en opruimen. Binnen was de boel weer op orde. En nu wilde Margreet de tuin graag aanpakken. Zo was de schutting hoog nodig aan vervanging toe. Vanwege haar lichamelijke beperking kon ze voor dat zware werk wel wat hulp gebruiken. Daarom hebben we een aanvraag gedaan bij stichting Present.

Al snel volgde er een gesprek met Margreet, het Sociaal wijkteam, de coördinator van Present en één van de vrijwilligers. Daar hebben we afgesproken dat Margreet de schutting regelde en Present zorgde voor het gereedschap en de vrijwilligers.

Zo gezegd, zo gedaan. Op de dag dat de klus geklaard zou worden, regende het wat. Margreet zelf was echter een en al zonneschijn. Met open armen en appeltaart ontving ze de drie sterke mannen die haar kwamen helpen, en de hulpverlener van Present. In een paar uur tijd verwijderden de mannen de verwilderde klimop en de oude schutting. Drie aanhangers vol gingen er naar de ROVA. De klus verliep voorspoedig en al gauw stond er een mooie nieuwe schutting. De tuin van Margreet is nu een stuk ruimer en lichter.

Margreet is dolblij met alle hulp. Ze wil graag iets terug doen en heeft besloten zich aan te melden als bezoekmaatje voor eenzame mensen. Heel mooi dat mede door stichting Present een ander initiatief wordt aangeboord!”

Als Present Zwolle worden wij blij van zo’n domino-effect!