Present Zwolle ontvangt gift van Vereniging Bewoners Hanzeland

15-05-2019

Vandaag werden we verrast door een gift van VBH van € 1.000,-! VBH staat voor ‘Vereniging Bewoners Hanzeland’. De vereniging is opgericht in 1997 door de eerste bewoners van de wijk Hanzeland in Zwolle. Het doel van de vereniging was de belangen te behartigen van de (eerste) bewoners tijdens de bouw van hun woning en na afloop van de bouw. Dit werd bereikt door onder meer het verstrekken van informatie aan de leden, het voeren van overleg met de gemeente over het gewenste woonklimaat en het organiseren van activiteiten zoals een buurtbarbecue. In de loop der jaren is de doelstelling meer gegaan in de richting van het behartigen van de collectieve belangen van de leden bij met name de gemeente Zwolle.

De laatste jaren stond het aantal leden onder druk, is het moeilijk om actieve bestuursleden te vinden en bij problemen / ontwikkelingen neemt de gemeente veelal rechtstreeks contact op met de bewoners en wordt de wijkvereniging gepasseerd. Dit heeft ertoe geleid dat we eind 2018 hebben besloten om de vereniging op te heffen. In de laatste algemene ledenvergadering is besloten het financieel saldo van de vereniging te schenken aan Zwolse goede doelen.

En daar zijn we bij Present Zwolle erg blij mee. Hartelijk dank!

Wil je ook bijdragen?
Present Zwolle is volledig afhankelijk van subsidies en giften en we hebben alle steun dus hard nodig. Wil je hier meer over weten en/of kijken hoe je kunt bijdragen, bijvoorbeeld door een P-team-Project of een Buurten-met-feestjes-Traject mogelijk te maken? Kijk dan hier voor meer info en de mogelijkheden.