Bedankt voor de zomerpakketten!

23-09-2019

De zomerpakkettenactie was deze zomer weer een groot succes. Er zijn zo’n 175 pakketten samengesteld door vrijwilligers en bij de ontvangers thuisbezorgd. We kregen diverse reacties, zoals een mooie bedankkaart van de kinderen bij Kadera – aanpak huiselijk geweld (zie uitgelichte foto). Ook hadden we reacties van samenstellers en hulpverleners die we graag delen.

Een samensteller aan het woord
“Inmiddels hebben we als kringgroep van de kerk naar Ezma (niet haar echte naam) en haar gezin een zomerpakket gebracht. Het was een fantastische ervaring! Toen ik vertelde dat we vrijkaartjes hadden voor Dinoland juichten meteen alle kinderen tegelijk. De moeder raakte emotioneel. Verder hadden we cadeautjes die precies bij elk van de vier kinderen pasten en waar ze zelfs om gevraagd hadden. De tweedehands kleding die we nog mee hadden werd zelfs meteen aangedaan. Ze vroegen of ik Zumba danspasjes wilde laten zien en voor ik het wist was het een heel feestje in het piepkleine kamertje waar ook nog een hond lag. Ezma heeft ons nog zelf geschreven liedjes laten horen waar haar kinderen bij meezongen.

Het was een zeer bijzondere ontmoeting en het zou heel leuk zijn als we nog eens vaker met het gezin kunnen afspreken!”

Een hulpverlener aan het woord
“Een alleenstaande, zwangere moeder leeft met 4 van haar kinderen in een huisje mét een grote, maar lege achtertuin. Geld om op vakantie te gaan of een andere leuke invulling te hebben is er niet. En dan zijn er ook nog twee kinderen die elders wonen en zij hebben minimaal contact met moeder. Totdat er een zomerpakket geschonken wordt. De groep die het geld inzamelde heeft ergens een prachtige, enorm grote trampoline op de kop kunnen tikken gezorgd dat deze in de achtertuin van deze moeder kwam.

Tot grote vreugde van de thuiswonende kinderen, MAAR toen de uitwonende kinderen hiervan lucht kregen, was de drang om hier te gaan springen groter dan het verzet contact met moeder te hebben. En zo kwamen ze op een heel natuurlijke wijze weer over de vloer en in contact met hun moeder. Zo drang of dwang, gewoon een kinderlijke wijze, maar uiteindelijk met een heel waardevol contact tot gevolg!”

Niet altijd een succesverhaal
Als je 175 samenstellers en ontvangers aan elkaar koppelt, met nog een hulpverlener ertussen, gaat er natuurlijk ook wel eens iets anders dan gepland. Gelukkig hadden we in die paar gevallen dat dat speelde, contact met de groep of hulpverlener om dit weer vlot te trekken. Maar lees je dit en zit je nog met een vraag of opmerking, neem vooral contact met ons op. Daar kunnen wij kijken wat er aan de hand was en kunnen we herhaling proberen te voorkomen.