Kinderhulp

11-11-2019

Half afgescheurd behang, gaten in de vloerbedekking, alleen een peertje voor het licht, kleding op de grond omdat er geen kast is, alleen een hoes op het bed, maar geen dekbed…. Dat is nou niet meteen een het beeld wat hoort bij een kinderslaapkamer, maar wij helaas wel geregeld tegenkomen als Present Zwolle.

Er is dan een groep vrijwilligers die met liefde iets voor deze kinderen wil betekenen, maar het geld ontbreekt de gezinnen vaak waardoor de vrijwilligers niets te sauzen, behangen, in elkaar te zetten of op te hangen hebben.
Hoe fijn is dan de samenwerking die we hebben met Kinderhulp!

Wij kijken als Present samen met het gezin en de hulpverlener wat noodzakelijk en wenselijk is om deze kinderkamers tot veilige en fijne ruimtes te maken. De hulpverlener schrijft een motivatiebrief waarin duidelijk wordt waarom tot deze vraag wordt gekomen.
Als er een mooi bedrag is uitgekeerd, kunnen materialen worden aangeschaft en gaan de vrijwilligers met veel liefde aan de slag! En worden er prachtige kinderkamers afgeleverd. Heel veel blije kinderen die een echt lekker plekje voor hunzelf hebben om te spelen, leren of chillen en vooral ook lekker te kunnen slapen!

Grote dank aan Nationaal fonds Kinderhulp voor deze samenwerking!