Zomerpakketten 2020 – een beetje extra zon in de zomer

15-07-2020

Dit jaar organiseerden we voor de zevende keer op rij de zomerpakkettenactie. Vrijwilligers (vaak leden van Zwolse kerken) maken een zomerpakket op maat voor cliënten van hulpverleners die, zeker nu in coronatijd, wel een beetje extra zon kunnen gebruiken in de zomer. Dit jaar hadden we er maar liefst 171! Iedereen die meedeed, hartelijk dank!

Een greep uit de reacties:

“Afgelopen zaterdag zijn wij bij Willem langs geweest. We begonnen een eigen rugtasje voor de drie kinderen met lekkers erin. Daarna vertelden we waar ze die rugtasjes naar toe mochten meenemen, namelijk naar Monkey Town en naar het zwembad waar wij kaartjes voor gaven. Dat vonden ze erg leuk en dachten dat dat het al was. Toen vroegen we wie de sterkste was. Uiteraard wilden alledrie de kinderen dat cadeautje uitpakken want dit waren jeu-de-boules ballen. Verder gaven we nog speelgoed voor in het zwembad waar ze meteen mee wilden spelen want het badje stond al klaar in de tuin. De vader bleef ons maar bedanken zelfs toen hij nog het vuilnis ging wegbrengen en wij nog bij onze fietsen stonden. Het was een korte maar vrolijke ontmoeting waarbij de kinderen hyper werden en iedereen door elkaar praatte haha!”

~0~0~0~0~0~0~0~

“Een prachtig pakket mocht ik brengen namens vijf adressen, waarvoor iedereen een cadeau had uitgekozen die ze graag wilden geven. Ik werd beneden bij de flat opgewacht door 1 van de zoons. Door het cellofaan kon hij het pakket al zien! Ik vroeg hem in de lift welke bal hij het mooist vond: de blauwe! De gastvrijheid van het gezin was bijzonder mooi om mee te maken. Bij het uitpakken was het heel grappig dat alles op roze werd geselecteerd door zoon > dan was het voor mama. Zelfs de Donald Duck bleek roze bladzijden te hebben😅, maar die vond deze moeder toch echt voor haar zoons! Ik heb vaak ‘bedankt’ gehoord.  Het heeft me vooral geraakt in dit gezin een uurtje te verblijven en iets te proeven van gemis (van familie en hun land) en het totaal andere leven op een woonplek als de hunne. Contact gaat blijven.”

~0~0~0~0~0~0~0~

Hulpverlener Frion: “Mijn cliënte en haar kinderen hebben een pakket ontvangen van een huiskring/wijk van de Koningskerk die een pakket voor hen heeft samengesteld. Ik heb dit pakket bij hen thuis opgehaald en naar het gezin gebracht. Het was een geweldig pakket, veel spullen, veel aandacht aan besteed. Ik heb een filmpje gemaakt waarin mijn cliënte en haar kinderen het pakket uitpakken, de reacties hierop en de bedankjes van hen aan de samenstellers van het gezin. Ik heb dit opgestuurd aan de samenstellers bij de Koningskerk. Het was prachtig om te zien hoe blij ze waren.”

~0~0~0~0~0~0~0~

De afgelopen maanden zijn er door enthousiaste mensen bemoedigende speelgoedpakketten gemaakt voor gezinnen in Zwolle die het extra moeilijk hadden door de coronamaatregelen. Dozen met leuke spullen werden op maat gemaakt en op veel adressen in Zwolle gebracht. Ook brachten mensen speelgoed, knutselspullen en spelletjes bij Present Zwolle zodat anderen mooie pakketten konden maken.

Er is allerlei speelgoed overgebleven en daar willen we graag een goede bestemming aan geven. In overleg met Kadera, opvang voor huiselijk geweld, zijn er door Present Zwolle speelgoedpakketten gemaakt voor de kinderen die daar wonen. Gift City heeft ook speelgoed gegeven uit hun magazijn en door Hemmink BV werden balletjes, stiften, gummetjes en bellenblaas cadeau gedaan en tijdschriftenpakketten voor de volwassenen. Zestien feestelijke verwenpakketten voor de gezinnen bij Kadera. En een groot knutseldoos ‘creatief met perkament’ voor Kadera die ze kunnen gebruiken voor creatieve momenten. Veel speel- en knutselplezier! En Hemmink en Gift City, hartelijk dank!