Heb jij hart voor dak- en thuislozen? Juist nu?

05-11-2020

Deze vraag stellen we voor één van onze samenwerkingspartners, het Leger des Heils.

In deze coronatijd hebben mensen die normaal gesproken al een klein netwerk hebben, het nog eens extra lastig. Als je thuis moet blijven, maar geen thuis hebt en alles om je heen dicht gaat heb je juist extra behoefte aan contact en een luisterend oor. Het Leger des Heils heeft daarom een inloophuis opengesteld aan de Dijkstraat waar zij terecht kunnen. Ze zijn naarstig op zoek naar mensen die daar aan bij willen dragen.

Is dit iets voor jou?
Lees dan hieronder verder (binnenkort ook op de website van het Leger des Heils, mogelijk wordt dit nog wat aangepast):

Het Inloophuis Zwolle
Deze laagdrempelige voorziening biedt dagopvang aan mensen die dak- en thuisloos zijn. Bij Het Inloophuis kan men zomaar even binnen lopen om wat te lezen, voor een gesprek, een spelletje, een luisterend oor of een kop koffie. Het Leger des Heils heeft contact met andere instanties voor eventuele doorverwijzing voor een slaapplek of naar een locatie waar passende hulp geboden kan worden.

Openingstijden zijn:
– maandag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 16.00 uur
– zaterdag en zondag van 13.00 uur tot 16.00 uur

Wat ga je doen?
Het Leger des Heils is op zoek naar mensen die hart hebben voor hun doelgroep en die de beroepskrachten willen ondersteunen in hun dagelijkse werkzaamheden. De taken van de vrijwilliger zijn onder meer: koffie schenken, schoonmaakwerkzaamheden, een praatje maken of een spelletje doen met de bezoekers. Je moet er wel rekening mee houden dat er binnen wordt gerookt.

Wat vraagt het Leger des Heils van jou?
– je bent zelfstandig, geduldig en vriendelijk
– je bent betrokken
– je werkt graag in teamverband
– je spreekt de Nederlandse taal goed tot redelijk
– je bent 19 jaar of ouder
– je kunt flexibel reageren op bijzonder gedrag van mensen
– je hebt respect voor andere normen en waarden
– je hebt respect voor de doelstelling van het Leger des Heils

Arbeidsvoorwaarden
– vrijwilligersvergoeding
– vrijwilligersovereenkomst
– een leuke leerzame en uitdagende plek om jezelf verder te ontwikkelen

Contactinfo
Ben jij enthousiast over deze vrijwilligersfunctie en woon jij in de directe omgeving van Zwolle, dan kun je een mail sturen met je CV en een korte motivatie naar a.los @legerdesheils.nl.