Portret van de week – Mathilde en Annemieke

09-12-2021

‘’Als wijkkring van de kerk doen wij samen een Buurten met Boodschappentraject. Iedere maand legt iedereen €7,50 in. Van dat geld betalen wij de boodschappenpakketten op maat, voor de persoon aan wie wij gekoppeld zijn. We vinden het fijn om iets praktisch voor een ander te kunnen doen. Het helpt ons te beseffen hoe goed we het hebben. Door het kopje koffie dat je drinkt met de hulpontvanger, als je het boodschappenpakket brengt, bouw je iets op met elkaar. Het fijne aan dit traject is dat mensen aangeven wat ze graag willen ontvangen. Zo geef je altijd boodschappen waar iemand echt iets aan heeft, bijvoorbeeld luiers of wasmiddel. Tegelijkertijd heeft dit traject ook wel een ongemakkelijkheid. De ontvangers moeten durven ontvangen en durven zeggen wat ze echt willen. Dat vinden mensen soms ongemakkelijk. Wat we goed begrijpen. Je ziet dat mensen graag wat terug willen doen, bijvoorbeeld door veel koekjes neer te zetten als we op bezoek komen. Het is voor ons een kleine moeite om dit te doen en het heeft een groot effect. Binnen onze wijkkring werkt dit traject ook verbindend. Je zet je samen ergens voor in. We kunnen iedereen aanraden om een Buurten met Boodschappentraject op te pakken. Alleen of als groep.’’ Mathilde en Annemieke – Vrijwilligers Buurten met Boodschappen