Hulpvraag melden (Projecten en Trajecten)

Beste hulpverlener,

Vanwege de maatregelen die de Rijksoverheid heeft ingesteld ter bestrijding van het Coronavirus zullen er tot en met 6 april helaas geen kennismakingsbezoeken voor Trajecten, Projecten en Projectbezoeken plaatsvinden.
Wel kun je hulpvragen melden. Zodra het weer verantwoord is, zullen wij en de vrijwilligers weer aan de slag gaan zoals je van ons gewend bent.
We hopen op jouw begrip en veel sterkte bij jouw werk in deze tijd!
Via ‘Present in tijden van Corona’ kun je hulpvragen indienen voor cliënten die nu behoefte hebben aan specifieke hulp. (De pagina hiervoor is in de maak.)

Via de linken hieronder kun je een hulpvraag melden. Alleen hulpverleners kunnen een hulpvraag melden.
Hier kun je lezen hoe Present werkt, wat de criteria zijn, wat je van ons mag verwachten en wat wij van jou verwachten.
We hopen op een prettige samenwerking!

PROJECTEN: hulp gedurende een dag/dagdeel.

Meld je praktische hulpvraag

Alleen voor praktische, klusgerichte Projecten van een dag(deel) zoals verhuizen, tuinieren, verven, etc.

Meld je sociale hulpvraag
Voor sociale Projecten van een dag(deel), dus sociale activiteiten met een doelgroep (uitjes, creatieve activiteiten etc.) (niet voor het zoeken van maatjes).

TRAJECTEN: hulp voor langere tijd

Meld je hulpvraag voor het Traject Buurten met Boodschappen
Voor een maandelijks boodschappenpakket op maat mét een moment van ontmoeting, gemiddeld gedurende een jaar

Voor de Trajecten Buurten met Feestjes, Buurten bij een Zorginstelling en Buurten met Ouderen  geldt dat we het specifieke aanbod van een groep vrijwilligers uitzetten bij een maatschappelijke organisatie. Wil jij als hulpverlener benaderd kunnen worden als er een aanbod van een groep is, stuur ons dan een e-mail .

OVERIGE PROJECTEN EN TRAJECTEN

Zomerpakketten
Voor als jouw cliënt wel een zonnetje rond de zomervakantie kan gebruiken: een zomerpakket op maat. NB: aanmelden kan alleen in het voorjaar tot ca. 10 mei (dit omdat groepen de pakketten nog moeten samenstellen en daar even de tijd voor nodig hebben).

HULP VAN ANDERE ORGANISATIES

Kom je/komt jouw cliënt niet in aanmerking voor een Project of Traject bij Present? Hier vind je een overzicht van andere organisaties in Zwolle waar je wellicht terecht kunt.