Aanmeldformulier Buurten met Feestjes - hulpverleners

Helaas is feestvieren niet voor alle Zwollenaren vanzelfsprekend. Door financiële krapte, weinig sociale contacten en tegenslagen worden er wel eens feestjes of mooie momenten - die het waard zijn om te vieren - overgeslagen. Feestjes zijn er in allerlei soorten en maten:  een uitje tijdens een vakantie, het mogelijk maken van een kinderfeestje, een pakket met lekkers (taart en hapjes) wanneer iemand jarig is of omdat iemand echt een keer wat leuks verdiend. Buurten met Feestjes maakt het vieren van een feestje mogelijk.

Met onderstaand formulier kun je jouw cliënt aanmelden voor Buurten met Feestjes.

Toelichting bij het formulier:

Voor wie is Buurten met Feestjes bedoeld?
Voor stadsgenoten die:

• te maken hebben met een moeilijke situatie en voor wie het regelen van een uitje, feestje of verjaardag niet vanzelfsprekend is vanwege een gebrek aan financiën en/of vanwege andere moeilijke omstandigheden.
  • openstaan voor het 'buurten' (samen een kopje koffie/ thee drinken) wanneer het cadeaupakket gebracht wordt of als er kennisgemaakt wordt.

We verwachten van jou als hulpverlener:
  • dat je zicht kunt geven op de situatie van je cliënt.
  • dat je aanwezig bent tijdens het kennismakingsbezoek, betrokken bent gedurende de loop van het project of traject en wanneer nodig jouw cliënt helpt bij het nakomen van de afspraken.
  • dat je jouw cliënt hebt medegedeeld dat Present uitgaat van het aanbod en het budget van de vrijwilliger en dat de beschikbaarheid en waarde van een feestpakket afhankelijk is van het  aanbod van vrijwilligers.
  • dat je jouw cliënt op de hoogte hebt gebracht van de inhoud van dit meldformulier en dat hij/zij toestemming heeft gegeven om de verstrekte gegevens te verwerken en op te slaan conform de regels van ons AVG-privacy beleid*.

* In verband met de privacywetgeving is het belangrijk dat je geen specifieke medische gegevens van je cliënt in het formulier zet (tenzij dit voor het Traject van groot belang is). Uiteraard gaan we met de gegevens van je cliënt zorgvuldig om, conform de nieuwe AVG-richtlijnen over privacy.

Heb je vragen over Buurten met Feestjes, het aanmeldformulier of twijfel je of jouw cliënt in aanmerking komt? Neem dan gerust contact met ons op.

Aanmeldformulier Buurten met Feestjes, voor hulpverleners

Kun je niet aan de voorwaarden voldoen of twijfel je of jouw cliënt aan de voorwaarden voldoet? Neem dan contact met ons op, we denken graag met je mee.
  • Gegevens hulpverlening

• Gegevens deelnemer

• Zo ja, wat voor soort hulp en wanneer?
  • O.a. gezinssamenstelling en leefsituatie, leeftijden, etc.
  • Wat zou de deelnemer graag ontvangen? Wat zijn de interesses en wensen van het gezin/ de gezinsleden, passend bij divers budget? Graag zo volledig mogelijk beantwoorden. Wanneer het gaat om een speciaal moment wat gevierd gaat worden (bv. verjaardagen of jubileum) dan graag datum / data vermelden. NB. Buurten met Feestjes kan zowel als project (eenmalig) of als traject (een jaar lang, bijvoorbeeld rond de verjaardagen van de kinderen binnen een gezin).
  • Zijn er bijzonderheden t.a.v. de deelnemer die in het kader van dit Traject van belang zijn om te weten? Denk aan netwerk, communicatieve vaardigheden, (psychische) problematiek, waar moet rekening mee gehouden worden bij het maken van afspraken? Etc.
  • Bij Present vinden we de ontmoeting tussen de deelnemer en de vrijwilligers minstens zo belangrijk. Daarom is het in principe de bedoeling dat de deelnemer en de vrijwilliger samen 'buurten': een kopje koffie/ thee drinken samen als het feestpakket gebracht wordt. Hoe kijkt de deelnemer daar tegenaan?

Contact

Benieuwd wat vrijwilligers via Present Zwolle voor jouw cliënt kunnen betekenen?
Neem gerust contact met ons op.