Dit is Present

De Presentverhalen

Wat doet het om een dag of langer iets voor een ander te betekenen?
Lees hieronder Presentverhalen uit de praktijk.

’Ik weet het nog goed. Terwijl ik met een Presentproject bezig was, vroeg een van de vrijwilligers of we haar nog kenden. Ze bleek in het verleden hulp te hebben ontvangen via onze Flexgroep. Deze mevrouw zat toen helemaal aan de grond. Haar huis was ernstig vervuild. Ze leefde op zolder. Ze kon niet thuis douchen, at op haar werk en had met niemand contact. Op een gegeven moment deed haar verwarming het niet meer en moest er wel iemand langskomen. Vanuit daar is er het een en ander opgestart met hulpverlening. En zo kwam ook Stichting Present Zwolle in beeld. Deze mevrouw had onze hulp zo gerespecteerd, dat het voor haar de omkeer in haar leven was. Ze was onder de indruk van het respect dat we voor haar hadden:  dat we zonder kritiek te uiten aan het werk gingen. Dat vond ze zo bijzonder dat ze ook wat terug wilde doen. Ze pakte haar leven weer op, maakte nieuwe vrienden en haar huis werd weer op orde gebracht. Zij werd daarna ook vrijwilliger bij Stichting Present. Onze hulp was voor haar de start van een nieuw leven. Daar doe ik het voor. Dat mensen beseffen dat het ook anders kan. Dit zijn de verhalen waarom ik dit vrijwilligerswerk doe. Zo lang ik gezond ben, ga ik door.’’

>> meer verhalen lezen? scroll hieronder verder