Voor vrijwilligers

Zwolle kent 6.400 minimahuishoudens, 50% blijft dit ook langdurig | 8% van de Zwolse kinderen groeit op in armoede | 30 % van de Zwollenaren voelt zich eenzaam | armoede en eenzaamheid gaan vaak hand in hand.

Dit is ook Zwolle. Aantallen waar we best van schrikken. Ook in Zwolle zijn er gezinnen die rond moeten komen van € 70,- in de week. Waar kinderen zonder eten naar school gaan. Waar mensen in huis op het kale beton wonen. En dan hebben we het nog niet over de eenzaamheid onder Zwollenaren.

Als je nu denkt: “Ja, maar dat kán toch niet!? Ik zou wel wat willen doen!” Je kunt al in één dag(deel) in een jaar van betekenis zijn. En je meerdere dag(del)en inzetten per jaar kan natuurlijk ook. Dit kan op jullie moment, op de manier waar jullie zelf enthousiast van worden en voor een doelgroep waar jullie wat mee hebben.

Met jullie aanbod gaat Present in jullie buurt op zoek naar een adres waar je echt verschil kunt maken, bij mensen die doorgaans niet op een andere manier deze hulp kunnen krijgen – Present is vaak het laatste redmiddel – en met wie je niet zomaar in contact komt.

We begeleiden het hele Project of Traject van A tot Z en dat doen we honderden keren per jaar.

Present helpt vrijwilligers helpen waar het echt nodig is.

• Wil je je, samen met je groep, je eenmalig inzetten op een dag(deel), kan dat in een Project.
  • Als je als groep op structurele basis van betekenis wil zijn voor een mede-Zwollenaar kan dat in een Traject.
  • Wil je graag als individu samen met anderen aan de slag, kijk dan hier.
  • Wil je eerst nog wat meer lezen of inspiratie opdoen?
    Lees dan onze ervaringsverhalen of neem een kijkje in onze ideeënmap.