Present helpt vrijwilligers helpen waar het echt nodig is

Doe mee

• Wil je je, samen met je groep, eenmalig inzetten op een dag(deel), (schilderen, verhuizen, tuinieren etc.) kan dat in een Project.
  • Als je als groep op structurele basis van betekenis wil zijn voor een mede-Zwollenaar kan dat in een Traject (Buurten met Boodschappen, Buurten met Feestjes, Buurten bij ouderen / zorginstelling).
  • Wil je graag als individu samen met anderen aan de slag, kijk dan hier.
  • Wil je eerst nog wat meer lezen of inspiratie opdoen? Lees dan onze ervaringsverhalen.

Hoe werkt het?

Zwolle kent 6.300 minimahuishoudens, 50% blijft dit ook langdurig | 8% van de Zwolse kinderen groeit op in armoede | 30 % van de Zwollenaren voelt zich eenzaam | armoede en eenzaamheid gaan vaak hand in hand.

Dit is ook Zwolle. Cijfers waar wij ook nog van schrikken. Gezinnen die rond moeten komen van € 70,- in de week (terwijl ze volgens het SCP € 100,- méér nodig hebben voor de absolute basisdingen). Kinderen die zonder eten naar school gaan. Mensen die thuis op het kale beton wonen. Kinderen die opgroeien in een vervuild huis. En dan hebben we het nog niet over de eenzaamheid onder Zwollenaren van alle leeftijden.

Als je nu denkt: “Ja, maar dat kán toch niet!? Ik zou wel wat willen doen!” Je kunt al in één dag(deel) in een jaar van betekenis zijn. En je meerdere dag(del)en inzetten per jaar kan natuurlijk ook. Dit kan op jullie moment, op de manier waar jullie zelf enthousiast van worden en voor een doelgroep waar jullie wat mee hebben.

Met jullie aanbod gaat Present in jullie buurt op zoek naar een adres waar je echt verschil kunt maken, bij mensen die doorgaans niet op een andere manier deze hulp kunnen krijgen – Present is vaak het laatste redmiddel – en met wie je niet zomaar in contact komt.

We begeleiden je bij het hele Project of Traject van A tot Z.