Voor vrijwilligers

Zwolle kent 6.400 minimahuishoudens, 50% blijft dit ook langdurig | 8% van de Zwolse kinderen groeit op in armoede | 30 % van de Zwollenaren voelt zich eenzaam | armoede en eenzaamheid gaan vaak hand in hand.

Dit is ook Zwolle. Aantallen waar we best van schrikken. Ook in Zwolle zijn er gezinnen die rond moeten komen van € 70,- in de week. Waar kinderen zonder eten naar school gaan. Waar mensen in huis op het kale beton wonen. En dan hebben we het nog niet over de eenzaamheid onder Zwollenaren.

Als je nu denkt: “Ja, maar dat kán toch niet!? Ik zou wel wat willen doen!” Je kunt al in één dag(deel) in een jaar van betekenis zijn. En je meerdere dag(del)en inzetten per jaar kan natuurlijk ook. Dit kan op jullie moment, op de manier waar jullie zelf enthousiast van worden en voor een doelgroep waar jullie wat mee hebben.

Met jullie aanbod gaat Present in jullie buurt op zoek naar een adres waar je echt verschil kunt maken, bij mensen die doorgaans niet op een andere manier deze hulp kunnen krijgen – Present is vaak het laatste redmiddel – en met wie je niet zomaar in contact komt.

We begeleiden het hele Project of Traject van A tot Z en dat doen we honderden keren per jaar.

Present helpt vrijwilligers helpen waar het echt nodig is.

Samen met jouw groep of als individu je inzetten kan eenmalig, tijdens een Project, waardoor je met elkaar een leuke, zinvolle en goed bestede dag beleeft.
Als jij of  jouw groep op structurele basis van betekenis wilt zijn voor een mede Zwollenaar kan dat door je aan te melden voor één van de Trajecten.

We maken graag kennis met jou om samen met jou/jullie te bekijken wat jouw/jullie aanbod is en om vervolgens een passende ‘match’ te maken. Ik wil kennismaken.
Weet je al wat je wilt? Meld je dan hier aan voor één van onze projecten of trajecten.
Wil je eerst nog wat meer lezen of inspiratie op doen? Bekijk dan al onze mogelijkheden of neem een kijkje in onze ideeënmap.