Voor vrijwilligers

Een brug slaan tussen mensen die iets hebben te bieden en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Dat is de missie van Present!
Als makelaar in vrijwilligerswerk bieden wij de mogelijkheid om je als groep of individu in Zwolle in te zetten voor mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement.

Er komt echt iets van de grond

Samen met jouw groep of als individu je inzetten kan eenmalig, tijdens een Project, waardoor je met elkaar een leuke, zinvolle en goed bestede dag beleeft.
Als jij of  jouw groep op structurele basis van betekenis wilt zijn voor een mede Zwollenaar kan dat door je aan te melden voor één van de Trajecten.

Het doel van Present is om een  beweging op gang te brengen in de samenleving waarbij  steeds meer mensen het vanzelfsprekend vinden om naar elkaar om te zien. En dat werkt. Want met een Present-Project of Present-Traject komt er echt iets van de grond en ontstaan er ontmoetingen van blijvende waarde!

Vrijwilligerswerk via Present: zinvol én effectief

Bij Present begint het allemaal bij het aanbod van de groep vrijwilligers. Jullie agenda en mogelijkheden staan centraal. Door onze nauwe samenwerking met professionele welzijns- en hulpverleningsinstanties hebben wij ook een goed zicht op de maatschappelijke problematiek – zelfs  achter gesloten voordeuren. Jullie aanbod koppelen wij aan hulpvragen van cliënten die de hulpverleners bij ons indienen. Door op deze manier samen te werken bereiken we de meest kwetsbare groepen van de Zwolse samenleving. En omdat we projecten en trajecten willen organiseren die gebaseerd zijn op jullie interesses, kennis en kunde selecteren wij hulpvragen waarbij jullie inzet zinvol én effectief is. Uit recent onderzoek van het Instituut van Publieke Waarden blijkt dat Present het vrijwilligerswerk van de toekomst maakt! Lees er hier meer over.

Doe ook mee!

Dus, wil jij met jouw team, afdeling, kring, familie of vriendengroep “Present zijn” in Zwolle?

We maken graag kennis met jou om samen met jou/jullie te bekijken wat jouw/jullie aanbod is en om vervolgens een passende ‘match’ te maken. Ik wil kennismaken.
Weet je al wat je wilt? Meld je dan hier aan voor één van onze projecten of trajecten.
Wil je eerst nog wat meer lezen of inspiratie op doen? Bekijk dan al onze mogelijkheden of neem een kijkje in onze ideeënmap.