Meedoen als bedrijf

Wilt u Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) handen en voeten geven? Dan is een samenwerking met Present Zwolle de overweging waard. Present kan u helpen om impact te hebben in de lokale samenleving waar uw bedrijf is gevestigd. Deelname aan het lokale vrijwilligerswerk kan op verschillende manieren:

Maatschappelijk personeelsuitje of teambuilding

Bij Stichting Present Zwolle kunt u met uw team een project uitvoeren dat precies past bij uw kwaliteiten! Deelname levert inspiratie en verbondenheid op voor het hele bedrijf. Collega’s werken met elkaar in een heel andere setting. Teambuilding op zijn best. Veel Zwolse bedrijven gingen u voor. Zo zijn een aantal medewerkers van Breman Zwolle al een aantal jaren aan de slag voor Present. Als er een spoedklus is kunnen we ze inschakelen. Zo knappen ze bijvoorbeeld een woning met achterstallig onderhoud helemaal op. “Het gezin krijgt weer moed en energie om zelf actie te ondernemen”.  Ook Paul van Vilsteren is op dit vlak actief.

Medewerkers van Kruitbosch Cycle Universe gingen in 2013 voor het vierde jaar op rij aan de slag. Ze ontruimen een woning van een oudere mevrouw. ‘De medewerkers kijken positief terug op de ervaring en mevrouw is ontroerd door de hulp die ze krijgt’. Ook een groep collega’s van BMA Ergonomics gaat aan de slag, in een middag knappen ze een huis en verwaarloosde tuin op. ‘Mooi en dankbaar om te doen’.

Als bedrijf kun je ook langdurig betrokken zijn, bijvoorbeeld door een keer per maand actief te zijn in een instelling of door te Buurten met boodschappen.

Present Zwolle sponsoren en ons helpen ons werk te (blijven) doen in Zwolle is iets waarin bijna 100 bedrijven u al voorgingen, klik hier voor een overzicht van onze partners.

Investering

Maatschappelijk personeelsuitje en teambuilding: wij werken voor kwetsbare groepen die zelf niets hebben. Als stichting zijn wij volledig afhankelijk van subsidies en giften. Voor de organisatie en begeleiding van uw project maken wij kosten. Graag komen wij met u in gesprek over mogelijkheden voor een bijdrage in deze kosten. Een vrijwilligersproject met 5 tot 10 deelnemers kost ongeveer € 500,- inclusief BTW. Veel bedrijven leveren een bijdrage in deze kosten of steunen Present Zwolle op een andere manier, bijvoorbeeld door Partner te worden.

Teamcoaching IKBEN!ZINVOL

Neem met uw (directie- of management)team deel aan een IKBEN!ZINVOL-dag. IKBEN!ZINVOL is een effectieve en ‘duurzame’ vorm van teamcoaching, dus met een maatschappelijk randje. Een IKBEN!ZINVOL-dag ziet er als volgt uit. ’s Ochtends voert het team een (uitdagend) vrijwilligersproject uit in bijzijn van één of twee professionele teamcoaches. De middag staat in het teken van reflectie en evaluatie. Door de spiegel voor te houden, creëert de teamcoach openheid rondom de huidige samenwerking, wordt bevestigd wat goed gaat en wordt de vinger gelegd op ontwikkelingspunten. Zowel individueel als in teamverband krijgt u naast inspiratie een concrete set adviezen c.q. vaardigheden mee.

Teamcoaching IKBEN!ZINVOL: De kosten van een IKBEN!ZINVOL-traject hangen af van uw probleemstelling, de specifieke coachings doelstellingen en de omvang van uw team. Meer informatie vindt u ook op www.ikbenzinvol.nl. Of neem contact met ons op voor een persoonlijk gesprek en een offerte op maat.