Zet je in via Present

Wat wil jij doen?

Zwolle kent 6.100 minimahuishoudens, 50% blijft dit ook langdurig | 7,4% van de Zwolse kinderen groeit op in armoede | 30 % van de Zwollenaren voelt zich eenzaam | armoede en eenzaamheid gaan vaak hand in hand
(bron: Armoede- en Schulden Monitor Zwolle 2022)

Dit is ook Zwolle. Cijfers waar wij zelf ook nog van schrikken. Gezinnen die rond moeten komen van € 70,- in de week (terwijl ze volgens het SCP € 100,- méér nodig hebben voor de absolute basisdingen). Kinderen die zonder eten naar school gaan. Mensen die thuis op het kale beton wonen. Kinderen die opgroeien in een vervuild huis. En dan hebben
we het nog niet over de eenzaamheid onder Zwollenaren van alle leeftijden.

Present maakt omzien naar elkaar mogelijk

Als je nu denkt: “Ja, maar dat kán toch niet!? Ik zou wel wat willen doen!” Dat kan via Present. Je kunt al in één dag(deel) in een jaar van betekenis zijn. En je meerdere dag(del)en inzetten per jaar kan natuurlijk ook. Dit kan op jullie moment, op de manier waar jullie zelf enthousiast van worden en voor een doelgroep waar jullie wat mee hebben.

Met jullie aanbod gaat Present in jullie buurt op zoek naar een adres waar je echt verschil kunt maken, bij mensen die doorgaans niet op een andere manier deze hulp kunnen krijgen – Present is vaak het laatste redmiddel – en met wie je niet zomaar in contact komt. We begeleiden dit hele Project of Traject van A tot Z.

Hoe kun je via Present aan de slag?

Een praktische klus

Samen met je groep (buren, vrienden, gezin, kringleden in de kerk etc.) een tienermoeder verhuizen zodat zij met haar kinderen een fijn nieuw thuis heeft. Of een rommelig huis opruimen van een voormalig verslaafde die zelf niet meer weet waar te beginnen. Klik hier voor meer info en aanmelden.

Een sociale activiteit

Samen met je groep koekjes bakken met dak- en thuislozen, zingen van Oud-Hollandse liedjes met dementerende ouderen of wandelen met mensen met een beperking. En leuke eigen ideeën zijn welkom! Klik hier voor meer info en aanmelden.

Flex

Wil jij, samen met anderen, op regelmatige basis praktisch aan de slag op vaste dagen in de maand? Als Flexer kun je aangeven op welke dagen jij beschikbaar bent. Klik hier voor meer info en aanmelden.

P-team

Wil jij, samen met anderen, nóg flexibeler zijn en intekenen op een hulpvraag wanneer het jou uitkomt? Dan is het P-team iets voor jou.Klik hier voor meer info en aanmelden.

Buurten met Boodschappen

Samen met je buren, vrienden, gezin, kringleden in de kerk etc. iemand ondersteunen die te maken heeft met financiële krapte door maandelijks een boodschappenpakket op maat te brengen? Lees dan meer over Buurten met Boodschappen. Klik hier voor meer info en aanmelden.

Buurten met Feestjes

Er zijn gezinnen of alleenstaanden die door (financiële) omstandigheden hun verjaardagen of jubilea niet kunnen vieren. Hoe fijn is het dan als je dit als vrijwilliger voor hun kunt verzorgen! Klik hier voor meer info en aanmelden.

Buurten bij een Zorginstelling

Met je collega's, buren, vrienden, kringleden in de kerk etc. kun je ook een afdeling van een zorginstelling 'adopteren'.  Maandelijks ga je langs en doe je leuke activiteiten. Klik hier voor meer info en aanmelden.

Nieuwe Zwollenaren - Statushouders

Heb jij hart voor deze doelgroep, lees hier verder of ga direct naar onze speciale pagina www.kletsenkoekzwolle.nl.

Zomerpakketten

Op vakantie, ijsjes eten, van de glijbaan in het zwembad, de zomerperiode is een geweldige tijd. Maar wat als je daar (even) geen geld voor hebt? De zomervakantie kan dan lang duren en om de zomer net wat zonniger te maken, is er de zomerpakkettenactie van Present. Lees er hier alles over.

Ander idee?

Past jouw aanbod niet bij één van bovenstaande mogelijkheden of heb je een idee waar je met ons over wilt sparren? We denken graag met je mee! Present Zwolle bestaat 20 jaar en we hebben daardoor veel expertise en een groot netwerk van vrijwilligers, maatschappelijke organisaties, bedrijven, kerken en scholen. We verbinden graag mensen aan elkaar om zo samen Zwolle een stukje mooier te maken.

Wil jij je inzetten voor een ander?

Graag vertellen we je meer over manieren waarop je kunt helpen. Meld je nu aan of laat ons contact met je opnemen als je eerst meer informatie wilt.