Even voorstellen: nieuwe coördinator vrijwilligers rondom Nieuwe Zwollenaren (statushouders): Esther Karst!

21 december 2022

“Sinds 5 december ben ik werkzaam bij Present Zwolle. Hoewel ik hier dus nog maar kort werk, ben ik nu al onder de indruk van wat Present allemaal voor elkaar krijgt in Zwolle, en met name de inzet van de vele vrijwilligers en sponsoren vind ik hartverwarmend. Ik ben dan ook erg blij dat ik hier aan mag mee werken.

In het kort wat info over mij en mijn achtergrond: ik woon sinds 1997 met veel plezier in Zwolle. Ik heb 3 volwassen kinderen (25, 22 en 20 jaar), waarvan mijn oudste dochter tijdelijk weer even thuis woont. Ik hou van zingen (zing in het koor Perpetuum Mobilae), filmhuisbezoek, theaterbezoek, muziek luisteren, fotograferen, fietsen, tuinieren en lezen.

Vanaf 1991 werk ik al met de doelgroep statushouders/inburgeraars, voornamelijk als docent NT2 maar de afgelopen jaren ben ik ook werkzaam geweest als examenbegeleider bij DUO (Inburgeringsexamens en Staatsexamens NT2), als examinator voor het beoordelen van aanvragen voor de vrijstelling van de inburgeringsplicht en het afnemen van leerbaarheidstoetsen, als beoordelaar voor de spreekexamens A1 en A2 en ten slotte bij CITO als constructeur van de nieuwe inburgeringsexamens Lezen en Luisteren.

De afgelopen jaren heb ik gezocht naar werk waarbij er meer ruimte was voor de maatschappelijke begeleiding van inburgeraars/statushouders en vandaar dat ik heel enthousiast was toen ik deze vacature voorbij zag komen.

Ik vind het geweldig om mee te kunnen werken aan bijvoorbeeld de Klets en Koek-groepen, en ik zie ook uit naar de samenwerking met alle partners in de gemeente Zwolle die zich bezighouden met de opvang en begeleiding van statushouders.

Ik hoop jullie binnenkort in het werkveld tegen te komen!”