Zwolse Smaakmakers II nu verkrijgbaar in de boekhandels!

21-12-2015

kookboek

Op 17 december is de tweede editie van De Zwolse Smaakmakers verschenen. In dit kookboek staan recepten van medewerkers en cliënten van zorgorganisaties, en van vertegenwoordigers van bedrijven die zich inzetten voor de minder bedeelden in deze regio.

Boven het fornuis van onder meer Mizu en Gift City, ontmoetten advocaten, zorgcliënten, ondernemers, zorgprofessionals én vrijwilligers elkaar, om samen hun favoriete gerechten te bereiden. Dit resulteerde in een oogstrelend boek met daarin een prima verzameling van heerlijke voor- hoofd- en nagerechten, inclusief een heldere lijst van ingrediënten en een gedetailleerde bereidingswijze.

Iedereen telt mee
Daarnaast biedt De Zwolse Smaakmakers een uniek kijkje in de keuken van het Zwolse maatschappelijke speelveld. Voor iedereen die een steuntje in de rug kan gebruiken staan in deze regio talloze partijen klaar. Ontheemde mensen die hun land moesten verlaten uit angst voor eigen leven, vinden onderdak in de IJsselhallen. In onze eigen stad vallen mensen die in de problemen zijn geraakt of om welke reden dan ook geen kans krijgen op de arbeidsmarkt, niet buiten de boot. Wie zijn de mensen die hulp en begeleiding bieden aan hen die het nodig hebben?

Opbrengst naar Stichting Present
Met de uitgave van De Zwolse Smaakmakers heeft Regiolokaal er voor gezorgd dat er € 4.000,-  ten bate komt van Stichting Present Zwolle.

In de aanloop naar de feestdagen sloegen Regiolokaal en Stichting Present de handen ineen om alle betrokken partijen op een passende manier in het zonnetje te zetten. Het kookboek verschijnt in een oplage van 3.000 stuks en is vanaf 21 december 2015 verkrijgbaar bij Goedhart en Waanders.

Lees meer over Regiolokaal.