PROJECTEN

Maak het verschil in een dag(deel)!
Via Present kun jij je (samen met jouw groep) inzetten op een dag van jullie voorkeur en op een manier die bij jouw groep past. We maken graag eerst kennis en gaan dan samen verkennen wat jullie wensen, talenten en mogelijkheden zijn. Om vervolgens een goede ‘match’ te maken met iemand die jullie hulp goed kan gebruiken.

Praktische Projecten
Tijdens een praktisch project steek je je handen uit de mouwen voor iemand die onvoldoende geld, netwerk en of gezondheid heeft om een bepaalde klus zelf te klaren. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan het helpen verhuizen van een vrouw die een tijdje in de ‘vrouwenopvang’ heeft gewoond en nu een eigen woning krijgt, het opknappen van een verwilderde tuin en het schilderen van de woning van iemand met een lichamelijke beperking, of het opruimen en schoonmaken van een woning waar in de loop van de tijd veel te veel spullen zijn verzameld.

Wil je als individu (samen met anderen die zich individueel hebben opgegeven) regelmatig een klus doen? Dan kun je je individueel aanmelden voor een flex-groep  of het P-team.
Lees hier het verhaal van een mooi Project.

Sociale Projecten
Tijdens een sociaal project onderneem je activiteiten met mensen in een zorginstelling of mensen die begeleid worden door een hulpverleningsinstantie en die graag iets leuks ondernemen.
Zo komen ouderen in een zorginstelling vaak weinig buiten en zijn handen die de rolstoelen willen duwen meer dan welkom. Of wanneer jullie het leuk vinden om te sporten, koken, creatieve activiteiten te doen, te dansen, muziek te maken, et cetera: er zijn groepen mensen in Zwolle die dat graag samen met jullie doen!

Een bijzonder onderdeel van de Sociale Projecten, is onze Zomerpakkettenactie.

Wat voor groepen doen er mee?
Bedrijven, gezinnen, groepen uit kerken, jongeren en andere groepen.
Zie daarvoor Meedoen als…

Nieuwsgierig?
Laten we kennismaken of meld je direct hier aan.