PROJECTEN

Maak het verschil in een dag(deel)!
Via Present kun jij je (samen met jouw groep) inzetten op een dag van jullie voorkeur en op een manier die bij jouw groep past. We maken graag eerst kennis en gaan dan samen verkennen wat jullie wensen, talenten en mogelijkheden zijn. Om vervolgens een goede ‘match’ te maken met iemand die jullie hulp goed kan gebruiken.

Op deze pagina vind je de voorbeelden van alle Projecten die je via Present kunt doen. Onderaan deze pagina vind je hoe je je aan kunt melden.

Praktische Projecten
Tijdens een praktisch project steek je je handen uit de mouwen voor iemand die onvoldoende geld, netwerk en of gezondheid heeft om een bepaalde klus zelf te klaren. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan het helpen verhuizen van een vrouw die een tijdje in de ‘vrouwenopvang’ heeft gewoond en nu een eigen woning krijgt, het opknappen van een verwilderde tuin en het schilderen van de woning van iemand met een lichamelijke beperking, of het opruimen en schoonmaken van een woning waar in de loop van de tijd veel te veel spullen zijn verzameld.

Flex en P-team
Wil je als individu (samen met anderen die zich individueel hebben opgegeven) regelmatig een klus doen? Dan kun je je individueel aanmelden! Wil je maandelijks aan de slag, dan delen we je in bij een Flexgroep. Wil je op oproepbasis je inzetten, kijk dan hier bij het P-team.
Ervaringsverhaal: Lees hier het verhaal van een mooi FlexProject.

Sociale Projecten
Tijdens een sociaal project onderneem je activiteiten met mensen in een zorginstelling of mensen die begeleid worden door een hulpverleningsinstantie en die graag iets leuks ondernemen.
Zo komen ouderen in een zorginstelling vaak weinig buiten en zijn handen die de rolstoelen willen duwen meer dan welkom. Of wanneer jullie het leuk vinden om te sporten, koken, creatieve activiteiten te doen, te dansen, muziek te maken, et cetera: er zijn groepen mensen in Zwolle die dat graag samen met jullie doen!

Zomerpakkettenactie

Een bijzonder onderdeel van de sociale Projecten in het voorjaar van elk jaar, is onze zomerpakkettenactie. Mensen stellen een pakket op maat samen voor een gezin voor wie de zomer niet zo zonnig is en brengen dit aan het begin van de zomer persoonlijk langs. Kijk hier voor meer informatie.

Buurten met Feestjes
Ons nieuwste Project is Buurten met een feestje. Dit Project biedt jou/jouw groep de kans om een feestje mogelijk te maken bij stadsgenoten voor wie feestvieren – gelet op de financiën of andere omstandigheden – niet vanzelfsprekend is! Je stelt eenmalig (of met regelmaat) een pakket samen met spulletjes voor bijvoorbeeld een jubileum of een dagje uit. Lees hier meer informatie.

Nieuwe Zwollenaren Statushouders
Present Zwolle heeft een hecht netwerk van honderden vrijwilligers die hart hebben voor Nieuwe Zwollenaren en die op allerlei manieren vanuit hun aanbod actief zijn voor deze groep. Wil je daar meer over weten, kijk hier.

CONTACT
Wil je meer weten of je aanmelden voor één van bovenstaande Projecten of heb je een ander idee, neem dan contact met ons op. We komen graag met je in gesprek!

• Kennismaken? Leuk! Klik hier en we nemen contact met je op.
  • Verhalen: wil je meer lezen over de Projecten? Lees de verhalen hier

AANMELDEN

• Aanmelden voor één van de Projecten, klik hier.
  • Aanmelden als Flexer, klik hier.
  • Aanmelden voor P-team, klik hier.