Traject voor langere tijd

Voor vrijwilligers die graag langer betrokken willen zijn bij mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement, organiseren we in Zwolle verschillende soorten trajecten (woon je niet in Zwolle, scroll dan even door naar onderen!).

Buurten met Boodschappen
Dit traject biedt jou of jouw groep (miniwijk, wijkkring, vriendenkring, gezin, collega’s…) de mogelijkheid om een gezin of alleenstaande met een schrijnende financiële situatie, een jaar (of langer als je dat wilt) te ondersteunen. Dit kan door maandelijks een pakket met levensmiddelen te geven. In Zwolle kennen we 6.100 minimahuishoudens, genoeg te doen dus! Stichting Present zet jouw/jullie aanbod centraal. Jullie bepalen welk budget je ter beschikking hebt (gemiddeld € 30,- tot € 70,-) en wat eventueel je extra aanbod is. Stichting Present zorgt voor een professionele screening van de ontvanger vooraf. Dit zorgt ervoor dat jullie aanbod op de juiste plek terecht komt. Ook begeleidt Stichting Present het hele Traject van A-Z. De bezorger(s) van het pakket en de deelnemer drinken bij de bezorging van het pakket -zo mogelijk- samen een bakje koffie of thee. Dit zorgt voor waardevolle momenten van ontmoeting! Lees de ervaringsverhalen wat voor verschil een Buurten met Boodschappentraject kan maken:
- Het goede doel dichtbij huis: een 'simpel' gebaar van een boodschappenpakket werd een speciaal contact
- Portret van de maand: Alie, Flexer en Buurten met Boodschappen
- Buurten met Boodschappen past bij onze wijkkring

Buurten met Feestjes
Dit traject biedt jou of jouw groep de kans om een feestje mogelijk te maken bij stadsgenoten voor wie feestvieren – gelet op de financiën of andere omstandigheden – niet vanzelfsprekend is! Je stelt eenmalig of met regelmaat een pakket samen met spulletjes voor bijvoorbeeld een verjaardagsfeest, geboortefeest, vakantiefeest, jubileumfeest, erop-uit-feest. Dit pakket breng je langs bij een gezin/alleenstaande die voor dit Traject is aangemeld door een maatschappelijke organisatie.

Nieuwe Zwollenaren - Statushouders
Present Zwolle heeft een hecht netwerk van honderden vrijwilligers die hart hebben voor Nieuwe Zwollenaren en die op allerlei manieren vanuit hun aanbod actief zijn voor deze groep. Wil je daar meer over weten, klik hier.

Is een traject iets voor jou of jouw groep?

Graag vertellen we je meer over manieren waarop je kunt helpen. Meld je nu aan of laat ons contact met je opnemen als je eerst meer informatie wilt.

En woon je niet in Zwolle, maar zou je graag wel in je eigen woonplaats iets willen doen? Er zijn 75 stichtingen Present in Nederland, dus er zit er altijd eentje in je buurt. Zij kunnen altijd samen met jou kijken hoe jouw aanbod van betekenis kan zijn. Neem hier contact met hen op voor de mogelijkheden.