TRAJECTEN

Voor vrijwilligers die graag langer betrokken willen zijn bij mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement, organiseren we verschillende soorten Trajecten.

Buurten met Boodschappen
Dit Traject biedt jou/jouw groep (miniwijk, wijkkring, vriendenkring, gezin, collega’s…) de mogelijkheid om een gezin of alleenstaande met een schrijnende financiële situatie, een jaar (of langer als je dat wilt) te ondersteunen door maandelijks een pakket met levensmiddelen te geven. Present zet jouw/jullie aanbod centraal: budget (gemiddeld € 30 tot € 60), welke wijk en eventueel extra aanbod. De bezorger(s) van het pakket en de deelnemer drinken -zo mogelijk- samen een bakkie: waardevolle momenten van ontmoeting!

Ervaringsverhalen:

Buurten met Feestjes
Dit Traject biedt jou/jouw groep de kans om (een) feestje(s) mogelijk te maken bij stadsgenoten voor wie feestvieren – gelet op de financiën of andere omstandigheden – niet vanzelfsprekend is! Je stelt eenmalig of met regelmaat een pakket samen met spulletjes voor bijvoorbeeld een verjaardagsfeest, lentefeest, vakantiefeest, jubileumfeest, erop-uit-feest. Dit pakket breng je langs bij een gezin/alleenstaande die voor dit Traject is aangemeld door een maatschappelijke organisatie.

Buurten bij een Zorginstelling
Dit Traject biedt jou/jouw groep de mogelijkheid om je op regelmatige basis in te zetten voor mensen die verblijven in een zorginstelling (ouderen, jongeren, mensen met een beperking, daklozen, vrouwenopvangcentra e.d.). Passend bij jouw/jullie wensen en mogelijkheden maken we een goede match met een zorginstelling. Je onderneemt sociale activiteiten (zoals samen wandelen of spelletjes doen) of praktische activiteiten (zoals het onderhouden van tuintjes en andere klussen) met/voor bewoners van de instelling.

Ervaringsverhalen:
Geslaagde Trajecten voor studenten welzijn en “Die paar extra handen zijn goud waard!”

Buurte
n met Ouderen
De overheid stimuleert dat ouderen langer zelfstandig blijven wonen. Hoe zorgen we er nu met elkaar voor dat de ouderen die thuis wonen zich niet alleen voelen of vereenzamen? Dat kan door via Present door te “Buurten met Ouderen”. Je gaat met een groepje van 2 tot 3 personen (grotere groepen verdeel je in een aantal kleine groepjes) op bezoek bij een individuele oudere die thuis woont of in een zorginstelling. Met de oudere doe je een mini-activiteit, zoals wandelen, een spelletje, muziek maken, bakken, kletsen… Doe dit een paar keer per jaar en de oudere zal gaan uitkijken naar jullie komst!

Ervaringsverhaal:   Als je uitkijkt naar een bezoekje…

Contact

Wil je meer weten of je aanmelden voor één van bovenstaande Trajecten of heb je een ander idee, neem dan contact met ons op. We komen graag met je in gesprek!

• Kennismaken? Leuk! Klik hier en we nemen contact met je op.
  • Aanmelden voor één van de Trajecten, klik hier