Verhalen

Portret van de week: studenten PMT

‘’Vanuit onze studie Psychomotorische Therapie lopen we stage bij het geven van zwemlessen aan verschillende doelgroepen. De verschillende doelgroepen komen dan naar het zwembad bij ons op hogeschool Windesheim. Vanuit Stichting Present Zwolle komen er wekelijks nieuwkomers om zwemles te volgen. Wij geven de mannengroep zwemles. Het is leuk om te doen. Ze zijn erg dankbaar en komen altijd met een glimlach uit het water. Ze willen graag leren en dat is erg leuk om te zien. Aan de hand van een speciale zwemmethode proberen we de nieuwkomers te leren zwemmen. Het begint altijd bij het leren wennen aan water. Sommige mensen zijn bang voor water door eerdere ervaringen. Samen proberen we dan eerst te ontdekken waar de spanning ligt en kijken we hoe we kunnen helpen. Dit gaat stapje voor stapje. Zo zei iemand: twee maanden geleden was ik nog bang voor water en nu kan ik al een beetje zwemmen. Hij was erg blij. Daar worden wij ook weer blij van! Het is mooi om op deze manier de doelgroep nieuwkomers te leren kennen. Er ontstaan mooie contacten, zo werden we onlangs uitgenodigd om bij een deelnemer thuis te komen eten. Het is echt een mooi groepsproces met elkaar. We zijn eigenlijk een soort collega’s van elkaar en helpen elkaar waar we kunnen. De sfeer is heel fijn en goed.’’ – Studenten Psychomotorische Therapie

Calo Windesheim bedankt voor deze fijne samenwerking!