Vrijwilligers voor Oekraïne

Stichting Present Zwolle werkt samen met veel partijen, zoals Gemeente Zwolle, Samen Zwolle, Leger des Heils, Rode Kruis en het Diaconaal Platform Zwolle.

Present helpt vrijwilligers helpen. Ruim 300 vrijwilligers hebben zich via deze pagina aangemeld om te helpen op diverse plekken, zoals bij het sorteren van goederen in de WRZV-hallen (inmiddels afgerond), bij losse hulpvragen en bij de noodopvang in Berkum en de Oosterenk.

Je bent van harte welkom als vrijwilliger! Het aanmeldformulier vind je onderaan deze pagina. Ook kun je je daar rechtstreeks aanmelden voor de Whatsappgroep waarin de informatie over de activiteiten wordt gedeeld en hoe je je op kunt geven voor deze acties.

Overzicht initiatieven
Dit vind je op SamenZwolle.

Veelgestelde vragen
Daarvan vind je hier een overzicht: Oekraïne | Gemeente Zwolle.

Facebookgroep met actuele informatie en acties
Deze vind je hier.

Klets & Koek
Present organiseert informele taal- en ontmoetingsgroepen voor alle Nieuwe Zwollenaren, ook Oekraïners zijn hier welkom. Meer info vind je hier: www.kletsenkoekzwolle.nl. In Berkum zijn we gestart met een groep op de dinsdagochtenden. Wil je hieraan meedoen, dan kun je je via onderstaand formulier opgeven. En er komt mogelijk nóg een taalgroep in het centrum bij, zodra we meer concrete informatie hebben, laten we dat hier weten.

Goederen
Er vindt geen transport meer plaats naar Oekraïne. Er zijn soms wel goederen nodig voor de mensen die al in Zwolle zijn, die vragen vind je hier op de Facebookgroep.

Noodopvang
In Zwolle is dit inmiddels gerealiseerd in het Dominicanenklooster en Berkumstede. In Berkum zijn we inmiddels actief met vrijwilligers uit Berkum zelf. Ook de Oosterenk is inmiddels open. Wanneer hier meer informatie over is, melden we dat hier.

Aanmelden als vrijwilliger
Via onderstaand formulier kun je je aanmelden.

Aanmelden voor de vrijwilligersgroepsapp waarvan Present beheerder is, kan hier.

Heb je een andere vraag, mail ons op info@ presentzwolle.nl.