Zomerpakkettenactie – voor samenstellers

Wat fijn dat jullie erover nadenken om een zomerpakket samen te stellen!
Hieronder geven we vast wat praktische info en tips vooraf, lees dit vooral helemaal door voordat je
het formulier hieronder invult.

Tijdpad opgeven, samenstellen en langsbrengen

• Opgeven kan tot en met 24 mei 2024 door invullen van het onderstaande formulier. Hierna sluit de
    inschrijving en gaan we jullie koppelen aan een geschikt gezin.
  • In de twee weken na 24 mei informeren we je zo spoedig mogelijk over de details en alle info over hoe het werkt.
  • Je hebt dan een maand de tijd om het pakket samen te stellen, maar begin z.s.m. na ons bericht. Het duurt soms even om de hulpverlener te pakken te krijgen en als je sponsors wilt vinden voor je pakket (ijsjes, speelgoed, entreekaartjes etc.), kun je er beter vroeg bij zijn.
  • Je hebt tot ongeveer 1 juli de tijd om het pakket samen te stellen. Langsbrengen kan tussen 1 juli en 13 juli (of later in overleg met de hulpverlener).

Waarmee vul je een pakket

• We communiceren naar hulpverleners dat de waarde van een pakket ca. € 50,- is, maar meer mag altijd en minder natuurlijk ook.
  • Jullie budget is leidend.
  • Een gezamenlijke belevenis (mits jullie én de ontvanger dat allebei leuk vinden), zoals samen naar de speeltuin, samen buitenspelletjes doen of samen picknicken is vaak leuker dan dure dingen. En alleen een pakket is ook prima, we gaan uit van jullie aanbod.

Persoonlijk langsbrengen, waarom eigenlijk?
Persoonlijk langsbrengen kan misschien wat ‘weldoenerig’ aanvoelen. We hebben dit speciaal nagevraagd bij hulpverleners en gezinnen en het blijkt zo niet ervaren te worden. Vaak vinden ze het al heel bijzonder dat een groep dit zomaar doet, dat ze doen wat ze beloven, dat ze de tijd nemen om langs te gaan en dat ze het gezin met respect behandelen. Eén van de samenstellers: “Het gezin zat al met koffie op ons te wachten. Ze waren enorm verrast en heel dankbaar voor dit pakket. We waren stil van hun verhaal. We hadden veel respect voor de manier zoals ze met hun tegenslagen omgingen en alle energie gebruikten om er voor hun kinderen te zijn. Voor hen en voor ons was het een bijzondere morgen”. Mocht dit je twijfel niet wegnemen, neem contact met ons op, dan kijken we wat mogelijk is.

Naar wie gaan de zomerpakketten? Informatie over de doelgroep
Present werkt in alle gevallen samen met hulpverleners die in kunnen schatten waar een zomerpakket
een mooie aanvulling is. Bij deze gezinnen speelt vaak meer dan alleen weinig geld, zoals
gezondheidsproblemen en/of is er sociale problematiek. De hulpverlener zorgt ervoor dat het contact
voor jullie goed verloopt, maar het is voor jullie als samenstellers goed je er van tevoren bewust van te
zijn dat je soms in aanraking kunt komen met moeilijke situaties en dat de reactie van het gezin soms
anders is dan hiervoor beschreven. Natuurlijk hopen we dat jullie nog steeds enthousiast zijn voor
deze actie, want een pakket is op deze plekken juist heel erg welkom!

Lijkt je dit wat? Vul dan dit aanmeldformulier in.

Aanmeldformulier ZOMERPAKKET – samenstellers

• Graag cijfers en letters, dit helpt ons bij de eventuele matching in de buurt.