Aanmeldformulier zomerpakketten – voor samenstellers

Wat fijn dat jullie een zomerpakket willen samenstellen!
helaas, de termijn is gesloten. Je kunt je niet meer opgeven.

Hieronder geven we vast wat praktische info en tips vooraf, lees dit vooral helemaal door voordat je het formulier hieronder invult. Onze actie kan coronaproof plaatsvinden, mits iedereen zich houdt aan de richtlijnen van het RIVM.

Tijdspad opgeven, samenstellen en langsbrengen

• Opgeven kan tot en met 25 mei 2020 door invullen van het onderstaande formulier. Hierna sluit de inschrijving en gaan we jullie koppelen aan een geschikt gezin.
  • In de week van 25 – 30 mei informeren we je over de details en alle info over hoe het werkt.
  • Je hebt tot uiterlijk 11 juli de tijd om het pakket samen te stellen en langs te brengen (geschikte langsbrengperiode is tussen 29 juni en 11 juli).
  • NB Begin z.s.m. na 25 mei. Het duurt soms even om de hulpverlener te pakken te krijgen en als je sponsors wilt vinden voor je pakket (ijsjes, speelgoed, entreekaartjes etc.), kun je er beter vroeg bij zijn.
  • NB we weten niet goed hoe de actie dit jaar gaat verlopen door de coronacrisis. Misschien zijn er minder aanvragen dan gebruikelijk, in dat geval kan het zijn dat we geen match kunnen vinden voor jouw aanbod. We vragen we je daar begrip voor.

Waarmee vul je een pakket

• We communiceren naar hulpverleners dat de waarde van een pakket ca. € 50,- is, maar meer mag altijd en minder natuurlijk ook
  • Jullie budget is leidend
  • Een gezamenlijke belevenis (mits jullie én de ontvanger dat allebei leuk vinden), zoals samen naar de speeltuin, samen buitenspelletjes doen of samen picknicken is vaak leuker dan dure dingen (mits dit inmiddels weer mag in verband met de coronacrisis). En alleen een pakket is ook prima, we gaan uit van jullie aanbod.

Persoonlijk langsbrengen, waarom?
Het kan zijn dat je je bedenkingen hebt bij het zelf langsbrengen, omdat dat wat ‘weldoenerig’ kan aanvoelen. We hebben dit expliciet nagevraagd bij hulpverleners en gezinnen en het blijkt zo niet ervaren te worden. Vaak vinden ze het al heel bijzonder dat een groep dit zomaar doet, dat ze doen wat ze beloven, dat ze de tijd nemen om langs te gaan en dat ze het gezin met respect behandelen. Eén van de samenstellers: “Het gezin zat al met koffie op ons te wachten. Ze waren enorm verrast en heel dankbaar voor dit pakket. We waren stil van hun verhaal. We hadden veel respect voor de manier zoals ze met hun tegenslagen omgingen en alle energie gebruikten om er voor hun kinderen te zijn. Voor hen en voor ons was het een bijzondere morgen”.  Mocht dit je twijfel niet wegnemen, mail ons, dan kijken we wat mogelijk is.

Naar wie gaan de zomerpakketten? Informatie over de doelgroep
Present werkt in alle gevallen samen met hulpverleners die in kunnen schatten waar een zomerpakket een mooie aanvulling is. Bij deze gezinnen speelt vaak meer dan alleen weinig geld, zoals gezondheidsproblemen en/of is er sociale problematiek. De hulpverlener zorgt ervoor dat het contact voor jullie goed verloopt, maar het is voor jullie als samenstellers goed je er vantevoren bewust van te zijn dat je soms in aanraking kunt komen met moeilijke situaties en dat de reactie van het gezin soms anders is dan hiervoor beschreven. Natuurlijk hopen we dat jullie nog steeds enthousiast zijn voor deze actie, want een pakket is op deze plekken juist heel erg welkom!