CDA-fractie helpt alleenstaande moeder op weg

18 oktober 2019

CDA-fractieleden Bengt Stegeman, Harmjan Evers, Everdien Berendsen en Chris Jansen hielpen half oktober een alleenstaande moeder in Bronckhorst met achterstallig werk in haar tuin. De CDA’ers hadden bij Present gevraagd of ze een eenmalige klus in de gemeente konden doen. Present koppelde hen aan de moeder met een lichamelijke beperking, beperkt budget en geen netwerk in de omgeving. Haar begeleider van het Leger des Heils had onlangs gevraagd of er een groep was, die haar tuin wilde opknappen zodat haar dochters het onderhoud daarna konden oppakken.

Het viertal ging voortvarend aan de slag in de voor- en achtertuin.  Ze hebben heel veel gesnoeid en onkruid uit de tuin en tussen de tegels verwijderd. Tussendoor was er tijdens een kopje koffie gelegenheid om elkaar wat beter te leren kennen. De gemeenteraadsleden verrasten de vrouw met een leuke attentie namens de fractie.

Na een ochtend werken ligt de voortuin er nu weer netjes bij en is er een goed begin gemaakt met het snoeiwerk in de achtertuin. Flexvrijwilligers van Present komen binnenkort een nieuwe schutting plaatsen. Zo heeft het gezin meer privacy in hun tuin en kunnen ze straks in het voorjaar weer lekker buiten zitten.

Wil jij met je collega’s, vrienden of andere groep ook een maatschappelijk betrokken uitje organiseren en op die manier een bijdrage leveren aan een mooier en socialer Bronckhorst, klik dan hier om je aan te melden.