Collega’s Misset bieden hulp aan diverse mensen

27 mei 2022

“Heel erg leuk om dit samen met mijn collega’s te kunnen doen. Dat we er als team zo vol spirit voor gingen, ondanks het weer. Dat gaf een goed gevoel”. Aan het woord is een medewerker van Misset. Ruim vijftig collega’s van Misset zetten zich eind mei onder de noemer ‘Misset Doet!’ in voor kwetsbare mensen in de Achterhoek. Present Achterhoek organiseerde voor Misset in totaal negen projecten in Baak, Toldijk, Doetinchem en Winterswijk. Present organiseert sinds 2018 projecten voor Misset als onderdeel van hun partnerschap. Dit was de eerste keer dat er zoveel projecten op een dag werden opgepakt. De middag hard werken werd tegen de avond gezamenlijk afgesloten met een gezellig samenzijn waarbij de ervaringen van die middag uitgebreid uitgewisseld konden worden.

Leuk om te doen

In Baak en Toldijk gingen twee groepen aan de slag bij alleenstaande moeders. In Baak plaatsten de vrijwilligers een schutting bestaande uit houtdelen en draad in de tuin van een jonge vrouw uit Eritrea. Ze woont sinds een half jaar in Baak en had weinig privacy door de open tuin. Daarnaast planten ze klimop bij de draaddelen en werd er een boom gepoot.

In Toldijk werd de voortuin van een Syrische statushouder onderhoudsarm en duurzaam aangelegd en de oprit onkruidvrij gemaakt. De vrouw heeft twee kleine kinderen, volgt een opleiding en loopt stage en heeft daardoor onvoldoende tijd om de grote tuin goed bij te houden. Door de hulp van de vrijwilligers is haar voortuin nu opgeknapt. “Leuk om te doen, fijn om iemand te kunnen helpen met iets waar ze al een poos op vastlopen“, aldus een van de vrijwilligers na afloop.

Promovideo

Het hele audiovisuele team van Misset hielp een middag mee bij de werkzaamheden op zorgboerderij De Bult. “Ik vond het erg bijzonder om mee te helpen met dit project. Er wordt goed werk verricht op de locatie en het is fijn om een bijdrage te kunnen leveren”. Ze verwijderden onder andere zuring uit een weiland, maakten de dierenhokken vrij van spinrag en hielpen bij een aantal dagelijkse klussen. Tussendoor was er een gezamenlijke pauze met de deelnemers en medewerkers van de zorgboerderij. Een deel van de collega’s verzamelde de hele middag beeldmateriaal van de verschillende onderdelen van het bedrijf voor een promovideo voor de zorgboerderij. De groep vrijwilligers had dit vooraf zelf aangeboden en dit aanbod werd dankbaar in ontvangst genomen.

Doe mee met jouw bedrijf!

Lijkt het jou leuk om samen met je collega’s eenmalig iets te betekenen voor iemand in nood en tegelijkertijd elkaar op een andere manier leren kennen? Meld je dan nu aan!