Familie deelt ‘rijkdom’ met anderen

28 september 2019

Een familie uit Bronckhorst heeft een speciaal jubileum op een bijzondere manier gevierd. In twee groepen hebben ze hun tijd en aandacht gegeven aan mensen die extra handen en aandacht konden gebruiken.  Opa en oma hielpen met hun kleinkinderen mee met de dagelijkse werkzaamheden op zorgboerderij ‘De Bult’. De rest van de familie stak de handen uit de mouwen in de tuin van een alleenstaande vrouw. Ze heeft veel meegemaakt en doet haar best om haar leven weer op de rit te krijgen. Het opruimen van de overwoekerde tuin was voor haar alleen een te grote klus.

“Het was fijn om met ons gezin Presentprojecten te doen en zo samen iets terug te geven van de enorme ‘rijkdom’ die we op alle vlakken in ons leven hebben ontvangen”, vertelt de oma na afloop, “Het was leuk om met onze kleinkinderen naar de zorgboerderij te gaan en even mee te draaien met de dagelijkse gang van zaken.”

Ondertussen voerde de rest van de familie samen met de bewoonster drie aanhangwagens met grof vuil af, snoeiden ze struiken terug en verwijderden het kniehoge onkruid uit de tuin. Daarna werd er ook nog een aanhangwagen met groenafval weggebracht. “Ik vond het mooi om samen met mijn familie aan de slag te gaan. Na een paar uur werken, hebben we iemand bijzonder blij gemaakt. Wat het voor mij extra bijzonder maakte is dat de vrouw zelf al een begin had gemaakt. Blijkbaar was onze komst een stimulans om zelf al aan de slag te gaan”, besluit één van de familieleden.

Wil jij met je familie, collega’s, vrienden of andere groep ook tijd en aandacht aan medemensen geven en op die manier een bijdrage leveren aan een mooier en socialer Bronckhorst, neem dan contact op met Hilde Colenbrander, coördinator Present Bronckhorst, hilde.colenbrander@presentbronckhorst.nl of T 06 15136687.