Jongeren zorgen voor geluksmoment De Hackforterhof

28 januari 2021

Een groepje vrijwilligers van de Leo Club Achterhoek hebben bewoners van De Hackhorterhof een geluksmoment bezorgd op een zaterdag in januari. De jongeren gingen samen met en voor de bewoners mooie tekeningen op het raam zetten en boter kaas en eieren spelen. Met deze actie toverden ze een lach op de gezichten van de bewoners en genoten ze zelf ook volop. Present Bronckhorst bracht de jongeren met de ouderen in contact.

De jongeren van de Leo Club Achterhoek namen vorig jaar al contact op met Present, dat ze graag samen een project wilden oppakken om kwetsbare mensen te ondersteunen. In eerste instantie wilden ze graag aan de slag bij iemand thuis, maar door de lockdown is dit nu niet mogelijk. De projectcoördinator van Present keek daarom samen met hen naar wat wel mogelijk was en wat de jongeren ook leuk vonden om te doen. Het resultaat: een moment van aandacht en interactie voor de bewoners van De Hackforterhof en een glimlach op de gezichten van de ouderen en jongeren.

Lijkt het jou ook leuk om iets te doen voor kwetsbare mensen met weinig netwerk, weinig financiële middelen en/of een chronische ziekte of beperking? Meld je dan nu aan!