Jubileumproject Present: B&W op bezoek bij bewoners De Enk

21 april 2023

Bijna het voltallige college van B&W heeft op dinsdag 18 april het jubileumproject van Present Bronckhorst uitgevoerd. Burgemeester Marianne Besselink en wethouders Evert Blaauw, Emmeke Gosselink, Antoon Peppelman en gemeentesecretaris Bart Drewes ontmoetten de bewoners van woonzorgcentrum De Enk van GGNet in Vorden. “Vijf jaar geleden werkten we met de toenmalige wethouders in de tuin van een oudere inwoner, dit keer kozen we voor een sociaal project”, blikte wethouder Peppelman terug, “Het is goed om verschillende doelgroepen met elkaar in contact te brengen om zo begrip en acceptatie te bevorderen en vooroordelen te verminderen”.

Na een hartelijk ontvangst op de locatie kreeg het college een rondleiding van een aantal bewoners die hen graag wilden laten zien waar ze wonen. Daarna waren er mooie ontmoetingen met meerdere bewoners tijdens het spelen van bingo, een potje dammen en het gezamenlijk rondbrengen van lekkere hapjes

Vijf jaar Present in Bronckhorst

De inzet van het college was de start van het lustrumjaar van Present Bronckhorst. Precies vijf jaar nadat wethouder Antoon Peppelman in april 2018 het officiële startschot gaf. Gedurende het hele lustrumjaar zullen er diverse activiteiten en projecten worden georganiseerd om stil te staan bij het eerste lustrum van Present Bronckhorst.

De Enk

Al vanaf de start van Present in Bronckhorst is er een warme relatie met zorglocatie De Enk voor oudere mensen met een psychische beperking. Groepen vrijwilligers zijn hier altijd welkom voor een gezellige activiteit. De bewoners vinden het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en te leren kennen en willen niets liever dan gewoon meedoen in de maatschappij. Om dat te kunnen zijn er vrijwilligers actief bij De Enk, naast de professionele zorg. Om bijvoorbeeld samen naar de markt te gaan of een ijsje te eten. Lijkt jou dit leuk om af en toe te doen met een bewoner van de Enk, neem dan contact op met de Coördinator Vrijwilligerswerk van GGNet, Sylvia van der Landen: T 088 933 4563 of s.vanderlanden@ggnet.nl.