Nieuwe plinten tegen ongedierte

29 oktober 2018

Een aantal vrijwilligers van Present Bronckhorst heeft half oktober een nieuwkomers-gezin blij gemaakt met nieuwe plinten op hun gehele benedenverdieping. De vrijwilligers gingen samen met de vader van het gezin aan de slag om alle gaten langs de wand te dichten met de nieuwe plinten. Op deze manier hoopt het gezin nu vrij te zijn van het ongedierte dat door de gaten vanuit de kruipruimte omhoog kroop.

De vrijwilligers hielpen het gezin eerst met het weghalen van de oude plinten en daarna monteerden ze samen de nieuwe plinten. Hierdoor kreeg het huis een mooie make-over en zijn de bewoners hopelijk verlost van het ongedierte. Het nieuwkomers-gezin met zes kinderen was via de sociaal consulent van de gemeente aangemeld. De vader was erg blij met de hulp: ‘zonder jullie was het mij niet gelukt’. De vrijwilligers kenden elkaar niet allemaal van tevoren. Een reactie: ‘hoewel we elkaar niet kenden, ging het gelijk heel prettig. Zowel met de klus als persoonlijk. Ik kan alleen maar zeggen dat het prima is verlopen’.