Nieuwe zolderkamer met hulp van Present

17 mei 2019

Drie vrouwelijke vrijwilligers van Present Bronckhorst hebben dit voorjaar een alleenstaande moeder met drie kinderen geholpen bij het behangen en schilderen van een nieuwe zolderkamer. Hierdoor hebben alle drie de kinderen nu een eigen kamer, waar ze kunnen slapen, spelen en leren. De vrouw had er zelf al voor gezorgd dat de extra kamer werd gemaakt. Ze had echter niet voldoende geld en tijd om de kamer verder af te maken. Doordat de vrouw mantelzorger is voor haar moeder kwamen de extra handen van Present goed uit.

“Ik vond het leuk om de zolderkamer op te knappen, het resultaat was direct zichtbaar. Het behangen van de schuine wanden vereiste wel wat lenigheid, een echte uitdaging”, blikt een van de vrijwilligers op het project terug. Twee van de drie vrouwen begonnen met het behangen van de schuine wanden en sausen. Ze hebben dit verspreid over drie dagdelen gedaan. Een aantal weken later maakten ze de klus met zijn drieën af door de laatste wand en plinten in de verf te zetten.

Tijdens alle dagen werden ze tussendoor op koffie getrakteerd door de bewoonster en was er tijd om met elkaar te praten. De moeder en haar kinderen zijn erg blij met het eindresultaat. Een consulent van het sociaal team van de gemeente Bronckhorst meldde de hulpvraag bij Present aan.