Ontmoeting en hulp tijdens ‘Hart voor Bronckhorst’

25 februari 2022

Elf fractieleden van de ChristenUnie/SGP, PvdA en VVD hebben zich op zaterdag 19 februari tijdens ‘Hart voor Bronckhorst’ van Present ingezet voor inwoners van Bronckhorst. Een week eerder hadden twee fractieleden van GroenLinks al een gezellige ontmoeting met bewoners van de Zonnekamp. De dag bood de fractieleden de kans om ‘achter de voordeur’ kennis te maken met verschillende inwoners. Present Bronckhorst organiseerde de dag naar aanleiding van diverse presentaties die vorig jaar aan bijna alle gemeenteraadsfracties zijn gegeven. Veel van hen gaven toen aan zich te willen inzetten tijdens een Presentproject.

De fracties van de PvdA en VVD gingen tijdens de dag praktisch aan de slag. De vijf PvdA’ers hielpen een jong gezin bij het opruimen van hun achtertuin en een schuur. Het lukte dit gezin niet om deze klus zelf op te pakken. Nu alles opgeruimd is, zijn ze weer een stapje dichter bij een fijne tuin voor hun kinderen. “Het was hard werken, maar er was een goed gevoel na afloop bij beide partijen”, aldus één van de fractieleden.

Drie fractieleden van VVD hielpen een alleenstaande vrouw samen met flexvrijwilliger Adrie bij het onderhoudsarmer maken van haar tuin. Vanwege allerlei lichamelijke ongemakken en geen netwerk om te helpen was er achterstallig onderhoud en zag de tuin er erg verwilderd uit. Eerder hielp een groep al met het leeghalen van de tuin. De VVD’ers legden worteldoek, grind en houtsnippers en plantten nieuwe planten. Nu is er weer rust in de tuin.

Twee fractieleden van de ChristenUnie-SGP gingen op bezoek bij bewoners van De Enk. Ze dronken hier koffie en thee, speelden een spelletje en maakten een wandeling met enkele bewoners. Ondertussen werd er lekker met elkaar gekletst. Twee vrijwilligers van GroenLinks brachten zaterdag 12 februari een bezoek aan bewoners van de Zonnekamp, onder het genot van een kop koffie gingen ze met hen knutselen. Daarnaast speelde een van hen op de piano.

Doe mee!

Lijkt het jou leuk om samen met anderen, bijvoorbeeld collega’s, je gezin, vrienden. kerkgenoten, enzovoort eenmalig iets te betekenen voor iemand in nood? Meld je dan nu aan!